Уряд має зупинити підвищення тарифів на послуги державних монополій, інакше український бізнес чекають падіння виробництва та масові скорочення персоналу.

Як пише ЦТС з посиланням на Главком, про це заявив генеральний директор компанії "АрселорМіттал Кривий Ріг" Мауро Лонгобардо.

"Всі компанії, які транспортують енергію, зокрема газ, підвищили свої тарифи. Витрати на водопостачання також зросли. Зараз ми обговорюємо підвищення тарифів на перевезення "Укрзалізниці" на 37%. Вони фактично оголосили про це, але рішення поки не ухвалено. Логістика залишається дорогою. Ще одна проблема - вугілля, яке після зупинки шахти у Покровську доведеться імпортувати, і це знову-таки більша вартість доставки. Наша компанія, як остання ланка ланцюга, поглинає всі ці моменти. І не може перенести ці додаткові витрати на ціну, яка формується на світовому ринку", - сказав топ-менеджер.

Мауро Лонгобардо зазначив, що більшість озвучених проблем не пов’язані безпосередньо з війною. А отже, ці проблеми не зникнуть після війни і негативно впливатимуть на галузь у довгостроковій перспективі. Тому, на його переконання, владі слід діяти невідкладно, зокрема, зупинити будь-яке підвищення тарифів на те, що контролюється, принаймні, урядом.

Якщо ж влада не докладе зусиль по коригуванню тарифів на послуги державних монополій, українська промисловість ввійде у кризу, і тоді не уникнути важких соціальних наслідків, говорить він.

"Ризик того, що ми не зможемо розвиватися і будемо змушені скорочувати персонал, дуже високий. Навіть наші поточні результати діяльності будуть нестійкими. Це вплине на розмір потужностей, встановлених у країні, адже експорт буде втрачено. Соціальні наслідки цього будуть величезними. Якщо ви виробляєте 10 мільйонів тонн окатишів, вам не потрібно стільки людей. І це може стати причиною міграції. Менше робочих місць - менше людей. Ніхто, крім українців, не зацікавлений у розвитку країни. Європейці зацікавлені у тому, щоб ми давали сировину, а вони будуть її переробляти. Але я не згоден з таким підходом", - резюмував Логнобардо.

Нагадаємо, керівництво АТ "Укрзалізниця" розраховує, що індексовані тарифи почнуть працювати з 1 лютого 2025 року. Йдеться про підвищення тарифів на перевезення для всіх класів вантажів на 37%.

Розгляд питання про індексацію залізничних тарифів в 2025 році називають визначальним драйвером впливу на роботу портової галузі, розвиток автодорожнього комплексу, стабільну роботу підприємств та інші пріоритети регіональної політики.

Представники бізнесу вважають, що "Укрзалізниця" не надала обґрунтувань підвищення тарифів на вантажні перевезення. Натомість, начебто зараз компанія має всі передумови для зниження цих тарифів, адже вони вже майже на 60% вищі у доларовому еквіваленті, ніж у довоєнний час.

Із закликом не підвищувати тарифи на вантажні перевезення залізницею також зверталися зерновики та представники провідних бізнес-асоціацій.