Тег: тариф
Відхід від крос-субсидіювання і оптимізація системи управління мають стати пріоритетами для "Укрзалізниці".
Наразі ІнГЗК перебуває у підтримуючому режимі діяльності, а подальше підвищення вантажних залізничних тарифів зробить запуск комбінату економічно неможливим.
Протягом першого півріччя 2025 року середні тарифи "Аерофлоту" вже зросли на 6%, але це лише початок.
Відповідне рішення вже погоджено правлінням та наглядовою радою АТ УЗ.
При цьому витрати на оплату праці та інфраструктуру в Польщі і Словаччині - вищі.
Представляємо розрахунки фактичної вартості перевезень залізної руди, як в Україні, так і на аналогічних відстанях по двох маршрутах в країнах ЄС до польського порту Гданськ.
Покриття збитків пасажирського напрямку за рахунок вантажного призведе до зменшення перевезень та негативних макроекономічних ефектів.
Незважаючи на те, що Україна є великим гравцем, наша країна не є маркетмейкером і не може суттєво впливати на ціни, які складаються на світових ринках.
ЦТС підсумував дискусію щодо тарифної політики на вантажні перевезення в 2025-2026 роках - ключові позиції та сценарії.
До війни УЗ транспортувала 312 млн тонн вантажів, у перші роки вторгнення показник впав до 150 млн тонн, у 2024 році виріс до 175 млн тонн, в 2025-му прогноз - 162 млн тонн, але присутня деградація вантажної бази.
Головна тема - як збалансувати фінансові потреби УЗ і можливості ринку.
Зниження вартості залізничних перевезень можна досягнути через спеціальні адресні програми.
В ICC Ukraine зазначають, що будь-яке вибіркове підвищення тарифів - це відкат до адміністративної практики часів планової економіки, що несумісно з сучасною транспортною політикою.
Ініціатива АТ УЗ суперечить принципам рівного доступу до інфраструктури.
Впровадження нових ставок може призвести до скорочення обсягів перевезень, а УЗ може втратити до 400 млн грн у разі переорієнтації вантажовідправників на автотранспорт.
Зі зростанням популярності контейнерних перевезень дискусія щодо тарифної політики в цій сфері загострилася.
В Laude Smart Intermodal вважають, що підвищення зборів за перевезення контейнерів в Україну та назад зменшить український експорт і надходження до держбюджету.
Менеджмент компанії закликають до аргументованого діалогу з учасниками ринку.
