Аналітика

Удар у відповідь? Як реагувати у випадку нових атак росії на порти

Що можна зробити на тлі тактики країни-агресора, скерованої на обмеження роботи українського морського коридору?

Камала Гарріс чи Дональд Трамп? Як вибори в США можуть вплинути на світове судноплавство

Яких змін очікують аналітики ринку морських перевезень, залежно від результатів сьогоднішніх президентських виборів у США.

Контейнерний трикутник: Чим цікава угода MSC та HHLA для України

Сам собі судновласник: Чому українські вантажовласники починають обзаводитися флотом

Вітчизняні компанії не з морської галузі все частіше проявляють інтерес до оперування флотом. Чим обумовлений цей тренд та чи набиратиме він обертів?

Тримай Дунай ширше: Чи вдасться зберегти нинішні обсяги перевалки на річці

Дунайські порти вже не мають рекордних обсягів вантажів періоду блокування портів Великої Одеси. Однак вони втричі перевищують довоєнні. В МІУ сподіваються, що вони залишаться на тому ж рівні. ЦТС поговорив з учасниками ринку, щоб зрозуміти, наскільки виправдані ці очікування.

Морський шлях під напругою: Чим загрожує конфлікт між Китаєм та Філіппінами

КНР і Філіппіни не припиняють суперечок у Південно-Китайському морі із застосуванням флоту. Навколо чого триває протистояння, як воно може вплинути на світове судноплавство та які тут паралелі з Чорним морем?

Гамбурзька справа: Чому Антимонопольний комітет України зацікавився німецьким портом

На тлі складної безпекової ситуації в Чорному морі Україна намагається відновити інтерес до своїх портів з боку світових контейнерних ліній. Та раптом АМКУ робить закид щодо найбільшої з цих ліній - MSC. Яка в цьому логіка?

На схід Чорного моря: Чому Україні важливо відновлювати поромне сполучення

Україна готується поновити поромне сполучення з Грузією вперше після початку російського вторгнення. Чи зацікавлений у цьому бізнес, та які вантажі можуть піти цим маршрутом.

Миколаївські порти: Відкрити неможна закрити

Відновлення роботи портів Миколаїв і Ольвія суттєво підсилило б експортний потенціал України. Самі портовики готові, однак військові через воєнні загрози наразі проти. Чи все ж можливе відкриття цих портів, та коли?

З Ростова до Криму. Як росіяни розбудовують логістичний коридор через окуповане українське Приазов'я

Що відомо про ситуацію в портах окупованого Маріуполя і Бердянська, та які залізниці окупанти відновлюють чи будують біля Азовського моря.

Порт на Закарпатті: Чи й справді судна з України підуть по Тисі

Через війну експортери другий рік поспіль напрацьовують альтернативні шляхи логістики. Подекуди у цьому напрямку виникають зовсім екзотичні ідеї, як от побудова порту на Тисі. Що це: черговий прожект чи інфраструктурний проєкт, що має право на життя?

Як Україна зламала російську хватку на Чорному морі

Атаки на військові кораблі рф допомогли Києву створити експортний морський коридор, який міг би посилити і військові зусилля України у протистоянні агресору.

Коливання Дунаю: Як зробити порти регіону стратегічно привабливими

Успішна робота українського чорноморського коридору сприяла поверненню вантажів до портів Великої Одеси. Натомість, спостерігається зменшення перевалки на Дунаї. Яку модель роботи вибудувати, аби порти цього регіону залишалися привабливими?

Користуючись нагодою: Чому Україна має виштовхати росію с транзиту Китай-ЄС

Підтримуючи дії тих, хто ускладнює судноплавство в Червоному морі, рф сподівається бодай трохи відновити обсяги транзиту Китай-ЄС своєю територією. В цій ситуації варто активніше просувати проєкт Транскаспійського маршруту, а Україні демонструвати більшу залученість до нього.

Логістика, кадри та інвестиції: Що турбує найбільших експортерів

Великий бізнес відзначає відкриття чорноморського коридору, як головний логістичний успіх 2023 року, але остерігається кадрових проблем на тлі мобілізації в 2024 році.

В очікуванні контейнерів: Чи підуть нові вантажі до портів Великої Одеси морським коридором

З початку року керівництво транспортної галузі говорить про можливість долучення контейнерних вантажів до роботи чорноморського коридору. Є інформація, що з дня на день навіть очікують перше фідерне судно. Які застереження мають учасники ринку?

(Не) зручні прапори: Як вони допомагають чи заважають судновласникам

Чому судновласники наразі не воліють використовувати прапор України у Чорному морі, під який прапор масово переводить флот країна-агресор та які тренди характерні для найбільш популярних регістрів суден - ліберійського та панамського.

Дніпро на паузі: Що відбувається з річковими перевезеннями під час війни

Через російське вторгнення і руйнування Каховської ГЕС річкові перевезення по Дніпру були призупинені. З якими викликами ще стикнулися судновласники та чи планують відновлювати внутрішні водні перевезення.

Порти під кібератаками: Зростаюча загроза для морської галузі

У минулому році почастішали повідомлення про кібератаки, яких зазнавали портові оператори по всьому світу. Частина з них, як припускають експерти, може бути ланкою гібридного геополітичного протистояння.

Битва Давида проти Голіафа: Як західні ЗМІ реагують на українське протистояння росії у Чорному морі

Західна преса відзначає успіхи ЗСУ у асиметричній протидії Чорноморському флоту рф, зауважуючи, що здолання російської переваги потребуватиме ще значних зусиль. Проте вже очевидною є можливість України забезпечити судноплавство до власних портів.

Наверх