Аргумент про більш низьку вартість залізничних вантажних перевезень в Україні в порівнянні з країнами ЄС часто використовується в обґрунтуваннях чергового підвищення залізничних тарифів - особливо, що стосується перевезень вантажів 1-го тарифного класу (руда, вугілля, цемент та ін.). Під час експертної дискусії "Тарифи на залізничні перевезення в 2025-2026 рр.: де баланс між можливостями клієнтів і потребами перевізника", яку організував ЦТС, голова об’єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков спростував цю тезу і заявив, що після масштабного здорожчання у 2022 році фактична вартість залізничних перевезень в Україні не тільки не є нижчою, а навіть перевищує ціни на перевезення аналогічних вантажів на схожі відстані по території країн Євросоюзу.
ЦТС звернувся до О. Каленкова за підтвердженням вказаної заяви і у відповідь отримав реальні розрахунки фактичної вартості перевезень залізної руди, як в Україні, так і на аналогічних відстанях по двох маршрутах в країнах ЄС - від україно-польського та україно-словацького кордону до польського порту Гданськ. Це фактичні дані, надані компаніями, операторами залізничних перевезень в цих країнах: польською RST Cargо та словацькою BUDAMAR LOGISTICS. Цифра вартості перевезень включає всі складові: у Євросоюзі це вартість перевезення (локомотивна та вагонна складова) плюс плата за користування інфраструктурою, а в Україні - залізничний тариф плюс плата за користування вагоном ЦТЛ.
Порівняльний аналіз вартості перевезень, отриманих від ОП "Укрметалургпром", наводимо у інфографіці.