"Укрзалізниця" не надала обґрунтувань підвищення тарифів на вантажні перевезення. Натомість, зараз компанія має всі передумови для зниження цих тарифів, адже вони вже до 60% вищі у доларовому еквіваленті, ніж у довоєнний час, повідомив директор ГМК Центр Станіслав Зінченко.
Про це пише ЦТС з посиланням на Бізнес Цензор.
"Ніхто не розуміє, навіщо "Укрзалізниця" знову підвищує тарифи, вони на 60% вищі за довоєнний рівень вже. Тарифний тиск став перешкодою для відновлення виробництв цілого ряду підприємств за останні два роки, а "Укрзалізниця" планує ще підвищити тарифи на 40%", - зазначив експерт.
Він зауважив, що це рішення ще має затвердити Кабмін. "Я маю надію, що вони прислухаються і не будуть затверджувати це рішення", - сказав Зінченко.
За його словами, у випадку підвищення тарифу додаткові витрати на логістику у промисловості складуть 10 млрд гривень - тільки для комбінату "Арселор Міттал Кривий Ріг", одного з найбільших виробників сталі в Україні, це означатиме близько 1,5 млрд гривень додаткових витрат на рік.
"Це - втрата конкурентоздатності нашої продукції на глобальному ринку, і від цього виграють тільки наші конкуренти з Китаю, Туреччини, росії, Бразилії, Австралії. Підвищення цих тарифів призведе до того, що "Укрзалізниця" втратить вантажну базу, вантажі підуть з "Укрзалізниці", а частина підприємств закриються чи зменшать роботу до мінімуму. В результаті "Укрзалізниця" не отримає додаткових доходів, а ще отримає збитки. Вони підвищать тарифи, і в результаті отримають додаткові збитки, і не буде ніяких додаткових надходжень", - вважає Зінченко.
За його словами, водночас жодних адекватних аргументів на користь підвищення тарифів керівництво "Укрзалізниці" за останні три місяці не навело.
"За останні 10 років жодне підвищення тарифів УЗ не покращувало ситуацію в "Укрзалізниці", а тільки погіршувало. Зараз компанія має умови не для підвищення, а для зниження вантажних тарифів на 20%, бо вона надприбуткова. Це не втрачаючи рентабельності, та показуючи прибутковість. І це забезпечить стабільну роботу бізнесу. А довгостроковим рішенням проблем "Укрзалізниці", котрі в неї є, буде демонополізація, так, як це відбулося в усіх країнах ЄС", - додав експерт.