Розгляд питання про індексацію залізничних тарифів в 2025 році стане визначальним драйвером впливу на роботу портової галузі, розвиток автодорожнього комплексу, стабільну роботу підприємств та інші пріоритети регіональної політики.

Про це в коментарі ЦТС зазначив народний депутат України, голова підкомітету промислової політики Комітету ВР з питань економічного розвитку Муса Магомедов. "Дилема Кулеби - обрати між інтересами держкомпанії, що після двох років прибуткової діяльності прогнозує збільшення витрат, скорочення доходів і відповідно великі збитки, чи підтримкою розвитку громад - стане визначальним тестом для профільного міністра Олексія Кулеби", - вважає народний депутат.

Зокрема, представлений "Укрзалізницею" проект фінансового плану на 2025 рік передбачає скорочення бази тарифних надходжень на 6%, при тому, що всі основні статті витрат компанії-монополіста передбачають значне зростання. Макропрогнози передбачають зростання ВВП України на 3-4%, але  замість залучення нових вантажів і використання потенціалу зростання економіки УЗ пропонує покривати різницю між доходами і зростаючими витратами за рахунок підняття монопольної складової тарифів на вантажні перевезення, що в підсумковому етапі призведе до вимивання коштів бізнесу, падіння конкурентоздатності продукції національних підприємств і відтоку вантажної бази на альтернативні види транспорту.

В регіональному розрізі наслідки рішення про індексацію залізничних тарифів будуть особливо відчутними в громадах і територіях, де зосереджені великі промислові підприємства, що залежать від залізничних поставок сировини та готової продукції. Ще одним потужним фактором впливу на регіональному рівні може бути руйнування доріг внаслідок переходу вантажів на автомобільний транспорт. Також в "зоні ризику" підприємства портового галузі, для яких зростання тарифів призведе до скорочення або навіть повної зупинки вантажопотоків по певним напрямкам. "В підпорядкуванні міністра Олексія Кулеби широке коло питань регіональної політики і інфраструктури, але необхідно приймати зважене і обґрунтоване рішення", - резюмував Магомедов.

Нагадаємо, на початку грудня "Укрзалізниця" провела ряд зустрічей з бізнесом, де презентувала основні показники проекту фінансового плану на 2025 рік та надала свої аргументи щодо індексації залізничних тарифів на 37%  з 1 лютого 2025 року.

В свою чергу, представники бізнесу та галузеві експерти виступили з пропозицією мораторію на підвищення тарифів.