Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат, що входить до групи "Метінвест", заявив, що реалізація рішення з підвищення на 40% вантажних тарифів "Укрзалізниці" може остаточно заблокувати відновлення виробництва на підприємстві, яке й без того перебуває у вимушеному простої і призупинило свою діяльність з липня 2024 року, пише ЦТС.
Інгулецький ГЗК спеціалізується на видобутку і переробці залізистих кварцитів Інгулецького родовища, з виробничою потужністю до 14 млн тонн залізорудного концентрату на рік.
"До повномасштабного вторгнення підприємство забезпечувало поставки для найбільших металургійних комбінатів України та експортувало продукцію до країн Східної Європи, створюючи сотні мільйонів доларів валютних надходжень. Поки комбінат працював на 70% - 80% потужності, лише за перше півріччя 2024 року було сплачено понад 1,1 млрд грн податків, а зараз за 9 місяців 2025 року — 181 млн грн, попри обмежений режим роботи", - йдеться в повідомленні "Метінвесту".
Наразі ІнГЗК перебуває у підтримуючому режимі діяльності - видобуток і переробка руди здійснюються в обсязі до 40 тис. тонн на місяць лише для технологічних потреб.
На підприємстві підкреслили, що Інгулецький ГЗК здатен відновити роботу та повернутися до стабільного виробництва, але цей шанс може бути втрачений тарифною політикою УЗ.
"Ми маємо чіткий план відновлення виробництва, однак це можливо лише за стабільних і передбачуваних умов. Подальше підвищення вантажних залізничних тарифів зробить запуск комбінату економічно неможливим", - додали в компанії.
Через постійне підвищення тарифів на електроенергію та надвисоку ціну логістики, український залізорудний концентрат втрачає конкурентоспроможність на основних ринках збуту в т.ч. китайському ринку. Якщо до цього додати 40-відсоткове підвищення вартості перевезень, собівартість продукції зросте до критичного рівня.
Це означатиме зупинку планів відновлення виробництва не лише ІнГЗК, а й зупинку пов’язаної з ним промислової екосистеми - транспортних, енергетичних і сервісних компаній.
В компанії підкреслили, що підвищення рентабельних вантажних залізничних тарифів не може розглядатися як джерело для покриття постійно зростаючих мільярдних збитків пасажирського сегменту УЗ (очікуваний збиток від пасажирських перевезень - більше 25 млрд грн у наступному році) - адже це удар по промисловому потенціалу, валютних надходженнях та зайнятості тисяч людей.
"Сьогодні держава має не посилювати тарифне навантаження, а має зосередити зусилля на підтримці відновлення виробництва. Адже повноцінний запуск виробництва на ГЗК повернеться у вигляді податків, робочих місць та експорту", - вважають в "Метінвест".
Інгулецький ГЗК закликав уряд України та Міністерство розвитку громад та територій України втрутитися у ситуацію та не допустити підвищення залізничних вантажних тарифів протягом 2025-2026 рр.


