Уряд зобов’язаний керувати державними компаніями, які утримують монопольне становище на ринку, і дбати, щоб ці компанії працювали на економіку, а не отримували надприбутки.

На цьому наголошує керівник Комітету економістів України Андрій Новак, передає ЦТС із посиланням на РБК-Україна. "Уряд зобов’язаний керувати цими процесами, тому що державні монополісти - в управлінні уряду, - каже він. - І не з метою отримання максимальних прибутків цими монополіями. Це не є завдання природних монополістів. Державних тим більше! Завдання державних монополістів - створювати максимально ефективні умови для роботи економічної системи. Там, де є природні монополісти, - енергетичні компанії або логістичні, такі як "Укрзалізниця", - основне завдання уряду - забезпечувати мінімальні можливі тарифи".

Саме таким має бути підхід Кабміну, якщо потрібно стимулювати розвиток економіки, створювати нові робочі місця та посилювати національну безпеку, переконаний Новак.

За словами економіста, збереження мінімальних тарифів на товари і послуги державних монополій дозволяє бізнесу набагато ефективніше працювати. Тоді по всій економічній системі всі суб’єкти господарювання можуть краще виживати в умовах війни й забезпечувати більше робочих місць та податкових платежів.

Нагадаємо, керівництво АТ "Укрзалізниця" розраховує, що індексовані тарифи почнуть працювати з 1 лютого 2025 року. Йдеться про підвищення тарифів на перевезення для всіх класів вантажів на 37%.

Розгляд питання про індексацію залізничних тарифів в 2025 році називають визначальним драйвером впливу на роботу портової галузі, розвиток автодорожнього комплексу, стабільну роботу підприємств та інші пріоритети регіональної політики.

Представники бізнесу вважають, що "Укрзалізниця" не надала обґрунтувань підвищення тарифів на вантажні перевезення. Натомість, начебто зараз компанія має всі передумови для зниження цих тарифів, адже вони вже майже на 60% вищі у доларовому еквіваленті, ніж у довоєнний час.

Із закликом не підвищувати тарифи на вантажні перевезення залізницею також зверталися зерновики та представники провідних бізнес-асоціацій.

А в самій "Укрзалізниці" вже прогнозують скорочення обсягу перевезень вантажів у 2025 році.