У АТ "Укрзалізниця" прогнозують скорочення обсягу перевезень вантажів у 2025 році. Про це йшлося під час засідання експортного офісу при УЗ 16 січня.
За словами заступника директора департаменту технології перевезень та комерційної роботи АТ "Укрзалізниця" Валерія Ткачова, у 2025 році прогнозується падіння обсягу перевезень вантажів приблизно на 10 млн тонн, пише ЦТС, посилаючись на Rail.insider.
"Ми розуміємо, що зменшився врожай зерна, ми розуміємо, що втрачаємо обсяги вугілля через захоплення територій. Ситуація з ударами по енергоінфраструктурі також негативно впливає на всі без винятку галузі. Тому наступного року очікуємо зменшення обсягу перевезення мільйонів на десять. У 2024 році ми перевезли 174,9 млн тонн вантажів, а цього - приблизно 165,5 млн тонн", - уточнив Ткачов.
Він додав, що приблизно на 5 млн тонн скоротиться обсяг перевезення зернових - до 35-35,5 млн т. Із них орієнтовно 14 млн тонн становитиме врожай 2024 року, а 20-21 млн тонн - урожай 2025-го.
Водночас, представник УЗ висловив сподівання на те, що врожай 2025 року покращиться, а металурги збільшать і видобуток, і виробництво металів.
Про те, що компанія фіксує тенденцію до падіння обсягів вантажних перевезень, раніше казав і голова правління АТ "Укрзалізниця" Олександр Перцовський.
Нагадаємо, директорка Національної асоціації добувної промисловості України Ксенія Оринчак зазначала: "Підвищення тарифів на вантажні перевезення залізницею може суттєво вдарити по добувній галузі, бо зростання витрат для компаній призведе до здорожчання продукції. Це, своєю чергою, може змусити підприємства скорочувати видобуток або зменшувати обсяги перевезень".
Зазначимо також, що минулого тижня група "Метінвест" проінформувала про призупинення роботи Покровської вугільної групи у зв'язку зі зміною ситуації на лінії фронту, дефіцитом електроенергії та погіршенням безпекової ситуації. В Покровську розташована основна шахта з видобутку коксівного вугілля в Україні. Відповідно, припинення її роботи створить ризики падіння значної частини вантажопотоків сталі та залізорудної сировини, що негативно вплине на об’єми залізничних перевезень продукції ГМК.