Президент ОП "Укрметалургпром" Олександр Каленков під час заходу Інфраструктурний день 2024 від Європейської Бізнес Асоціації, заявив, що "Укрзалізниці" необхідна зміна тарифного керівництва, адже поділ на класи не в повній мірі відображає витрати на транспортування вантажів, пише ЦТС.
Він також наголосив на тому, що АТ УЗ варто подивитись в сторону зменшення витрат, а саме скорочення малодіяльних станцій, що може принести компанії додаткові 6-8 млрд грн на рік. Окрім того, необхідна зміна тарифного керівництва, адже поділ на класи не в повній мірі відображає витрати на транспортування вантажів. Замість цього пропонується створити систему, яка б відображала тип відправок, задіяння проміжних станцій та ін. "Це було б справедливо та економічно обґрунтовано. Якщо правильно поділити собівартість це прибере всі питання стосовно тарифоутворення, якщо всі будуть розуміти що тарифи економічно обґрунтовані", - зауважив він.
Член наглядової ради "Укрзалізниці" Олександр Камишін в свою чергу повідомив, що підвищення тарифів УЗ це той елемент, який буде і надалі. "Але ця процедура має бути прогнозованою, прозорою і зрозумілою для бізнесу. УЗ має захищати в показувати логіку, яка стоїть за цим процесом. Коли буде готова концепція зміни тарифу вона буде презентована на логістичному комітеті ЄБА, АСС і буде в цивілізованому форматі обговорена", - зауважив він.
Бізнес з побоюванням очікує на представлення нового плану підвищення тарифів та наголошує на тому, що цифри мають бути зрозумілими. Зокрема, виконавча директорка "Укрцементу" Людмила Кріпка зауважила, що потрібно знаходити компроміси і розумно було б переглянути тарифи на індекс інфляції.
"Зростання витрат для добувних компаній призведе до здорожчання продукції. Це, своєю чергою, може змусити підприємства скорочувати видобуток або зменшувати обсяги перевезень", - відзначила директорка Національної асоціації добувної промисловості України Ксенія Оринчак.
Збільшення витрат, за її словами, не тільки вплине на конкурентоспроможність компаній, а й позначиться на місцевих громадах, де добувна галузь створює значну кількість робочих місць. Тому, замість підвищення тарифів, на думку представників бізнесу, варто зосередитися на більш ефективному управлінні витратами, підвищенні ефективності та залученні інвестицій в інфраструктуру УЗ. Це дозволить забезпечити стабільний розвиток без негативних наслідків для галузі та економіки загалом.
Читайте також Інфраструктурний день ЄБА: ТОП-5 трендів транспортного ринку