Підвищення тарифів на вантажні перевезення залізницею може суттєво вдарити по добувній галузі, бо зростання витрат для компаній призведе до здорожчання продукції. Це, своєю чергою, може змусити підприємства скорочувати видобуток або зменшувати обсяги перевезень. На цьому наголосила директорка Національної асоціації добувної промисловості України Ксенія Оринчак.
Про це пише ЦТС з посиланням на Rail.insider.
На думку Оринчак, збільшення витрат не тільки вплине на конкурентоспроможність компаній, а й позначиться на місцевих громадах, де добувна галузь створює значну кількість робочих місць.
"Замість підвищення тарифів, варто зосередитися на більш ефективному управлінні витратами, підвищенні ефективності та залученні інвестицій в інфраструктуру УЗ. Це дозволить забезпечити стабільний розвиток без негативних наслідків для галузі та економіки загалом", - наголосила директорка Національної асоціації добувної промисловості.
ЦТС писав, що "Укрзалізниця" готує підвищення тарифів на вантажні перевезення. Про це повідомив народний депутат України Олексій Гончаренко: "Зі мною поділились внутрішнім документом державної монополії. Там за рахунок підняття вантажних тарифів планують зібрати додатково 26 млрд грн, для чого в одному з варіантів тарифи будуть підняті на +37%. З 2022, до речі, тарифи вже зросли на 70%".
Нагадаємо, з 1 січня 2022 року тарифи на вантажні залізничні перевезення вантажів першого тарифного класу зросли на 9%. Це було передбачено наказом №586. До того індексація тарифів відбулася також в серпні 2021 року.
В червні 2022 року УЗ підняла тарифи на вантажні перевезення відразу на 70%.
Представники бізнесу неодноразово заявляли, що УЗ необхідно зосередитись не на підвищенні тарифів, а на зростанні своєї вантажної бази та скороченні витрат (наприклад, операційних), що значно зросли за останній період. В об’єднанні "Укрметалургпром" в свою чергу заявляли, що підвищення тарифів на залізничні перевезення серйозно вдарить по промисловості.