У Швейцарії проходить випробування розроблена стартапом Sun-Ways система, що дозволяє швидко встановлювати та демонтувати сонячні панелі між залізничними коліями.

Про це пише ЦТС з посиланнм на SWI.

Ідея виникла у Джозефа Скудері у 2020 році під час очікування поїзда на станції Ренен на захід від Лозанни. Він замислився: а чому б не використати простір між залізничними рейками для виробництва електрики? П'ять років по тому Скудері та його стартап Sun-Ways встановив перші 100 метрів сонячних панелей на залізничних коліях у Бютті, невеликому селищі в кантоні Невшатель.

"Ми встановили сонячні панелі так само, як це зазвичай робиться на даху будинку", - розповів він.

Це не перший випадок інтеграції сонячних елементів у конструкцію колійного господарства. У Німеччині, Італії, Франції та Японії вже проходять випробування сонячних панелей, розміщених між рейками. Однак швейцарський стартап став першим, хто розробив мобільну знімальну систему.

Установка складається із 48 сонячних панелей, розміщених на залізничних шпалах між рейками. Сонячні панелі можуть встановлюватися вручну або механічно за допомогою машини, розробленої швейцарською компанією Scheuchzer, що якраз спеціалізується на обслуговуванні залізничних колій.

Така машина здатна встановити чи демонтувати майже 1000 квадратних метрів сонячних панелей лише за кілька годин.

Можливість їх швидкого демонтажу має вирішальне значення для проведення адекватного технічного обслуговування або заміни сонячних елементів.

Компанія Sun-Ways отримала підтримку від десятка партнерських фірм та Швейцарського Федерального агентства з просування інновацій. Бюджет пілотної фази складає 585 000 швейцарських франків (близько 704 600 доларів).