Нещодавня заява адміністрації США про припинення вогню з хуситами спричинила дискусії щодо майбутнього комерційного судноплавства в Червоному морі, оскільки воно залишається регіоном з високими ризиками, вважають у компанії Deyad Global, що спеціалізується на безпеці судноплавства, пише ЦТС.

Влада США 6 травня підтвердила припинення повітряних бомбардувань у Ємені після пропозиції про припинення вогню, висунутої за посередництва Оману. Ця пропозиція включає в себе взаємну угоду між Сполученими Штатами і хуситами про припинення військових дій - крок, який, як багато хто сподівається, може знизити напруженість в одному з найбільш стратегічно важливих морських регіонів світу.

На перший погляд, це здається значним кроком на шляху до деескалації. Проте Dryad Global рекомендує всім зацікавленим сторонам у судноплавстві поставитися до такого розвитку подій з обережністю. Незважаючи на відсутність прямих нападів на комерційні судна в регіоні з початку 2025 року, загальна картина загроз залишається складною, мінливою і невирішеною.

Хоча припинення вогню може призвести до зменшення кількості зіткнень між США і хуситами, воно не усуває більш масштабних загроз, з якими стикається комерційне судноплавство в Червоному морі. Атаки хуситів відзначаються непередбачуваністю і асиметричними цілями, коли нападам піддавалися судна, пов'язані не тільки зі США або Ізраїлем, а й з Китаєм і нейтральними третіми сторонами.