Федеральні залізниці Швейцарії (SBB) спільно з компанією Alstom відправили на випробувальний полігон у Велімі (Чехія) перший двоповерховий електропоїзд FV‑Dosto, в якому встановлено переобладнані візки без механізму нахилу кузовів за технологією WAKO. Надалі передбачено продовження випробувань на залізничних лініях у Швейцарії. Якщо вони завершаться успішно, SBB розпочнуть переобладнання візків всього парку з 62 поїздів FV-Dosto.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Потяги FV-Dosto (TWINDEXX Swiss Express), які почали вводити в експлуатацію наприкінці 2010-х років, побудувала компанія Bombardier Transportation, яка нині входить до складу Alstom.

Технологія компенсації нахилу кузова WAKO, що застосовується в цих поїздах, передбачає розміщення на візку підвіски маятникового типу для гасіння відцентрових сил, що дозволяє проходити ділянки в кривих на 15 % швидше.

Однак у експлуатації система WAKO продемонструвала недостатню надійність. SBB відмовилися від її використання у 2022 році, але наявність цих механізмів на візках, як і раніше, потребує підвищених витрат на технічне обслуговування та знижує рівень комфорту при русі поїзда.

Очікується, що після допуску до експлуатації модернізованого поїзда SBB зможуть розпочати переобладнання візків решти поїздів FV‑Dosto під час їх планових ремонтів наприкінці 2026 року та завершити цей процес на початку 2030 року. Точна вартість цього проекту не розголошується, але, за даними SBB, становить кілька десятків млн євро.