ЄС стурбований тим, що китайські компанії скупили значні частки у приблизно в 30 європейських портах - і тепер це викликає занепокоєння щодо безпеки.

Про це пише ЦТС з посиланням на Politico.

ЄС дедалі більше хвилюється щодо того, кому належать порти, через зростаючу тривогу, спричинену надмірною присутністю китайських фірм на морських шляхах блоку.

Комісар з транспорту Апостолос Ціцікостас у четвер заявив лідерам галузі, що європейські порти повинні "переглянути питання безпеки… та ретельніше вивчити іноземну присутність".

Це був один із найчіткіших сигналів з Брюсселя про те, що те, що колись вважалося вигідною інвестицією, тепер починає виглядати як ризик для безпеки.

Це занепокоєння відображається в проекті документа у Європейському парламенті, який закликає до жорсткіших правил у майбутньому перегляді правил ЄС щодо перевірки іноземних інвестицій.

Ні Цицикостас, ні депутати ЕП не згадували Китай, але підтекст зрозумілий. Саймон ван Хейміссен, дослідник Королівського вищого інституту оборони Бельгії, сказав, що формулювання, ймовірно, натякає на розширення впливу Пекіна на ключові європейські порти - від Антверпена-Брюгге та Роттердама до Пірея в Греції.

Китайські гіганти COSCO та China Merchants, а також гонконгська Hutchison зараз володіють частками в понад 30 терміналах по всьому ЄС.

Ана Мігель Педро, португальська депутатка Європарламенту та член групи ЕП з питань морів, річок, островів та прибережних зон, попередила, вважає, що китайська COSCO не поводиться як типовий гравець ринку, а виконує накази Комуністичної партії Китаю.

"Його зростаюча присутність у портах - це не лише економічна проблема. Це стратегічна вразливість", - вважає вона.

У варшавському аналітичному Центру східних досліджень зазначають, що "вторгнення росії в Україну та неофіційна підтримка росії Китаєм викликають серйозні занепокоєння щодо безпеки портів ЄС".

Читайте також Китай заходить з моря: Чому в ЄС стурбовані портовими інвестиціями Піднебесної