Україна приймає право ЄС у сферах транспорту та TEN-T і розпочинає імплементацію європейського законодавства в цій сфері.

Як передає ЦТС, про це заявила перша заступниця міністра розвитку громад та територій України Альона Шкрум, перебуваючи в Брюсселі на відкритті офіційного скринінгу законодавства України у сферах транспорту та транс’європейських мереж.

За її словами, в українському парламенті вже зареєстровано десятки законопроектів - про ринок залізничних перевезень, внутрішні водні шляхи, небезпечні вантажі, водійські посвідчення, дорожній рух та інші.

512684297_10165786587414358_8104108598151902450_n  

На етапі адаптації Україні необхідні два перехідних періоди, каже Шкрум. Перший - стосується залізниці. Відкриття ринку та розділення "Укрзалізниці" потребує поетапності. "Це болісне рішення навіть для мирної країни, а для країни в умовах війни - майже неможливе без адаптації", - наголошує вона.

Ще одне пріоритетне питання - запровадження окремого механізму сертифікації під європейськими правилами (EASA). "Україна має понад 50 типів літаків і сильну власну авіапромисловість. Але без окремого механізму сертифікації під європейськими правилами (EASA) ми ризикуємо "приземлити" половину авіапарку. Ми це захищаємо" – підкреслює заступниця міністра.

За словами Шкрум, повернення техогляду, впровадження смарттахографів і придорожнього контролю також на часі. Але це потребує фінансування, інституційної спроможності, нових органів і навчання людей. Те саме стосується і водійських посвідчень - нам доведеться частково змінити їх терміни дії та формат.

Водночас, ми звернулись до Єврокомісії про підтримку - фонди, технічна допомога, гнучкі умови для впровадження директив. Бо Україні, яка воює, критично потрібен реалістичний шлях.

Розділ, який стосується TEN-T (транс’європейських мереж), за словами Альони Шкрум, - це не просто про інфраструктуру. "Це наша майбутня роль логістичного хабу для ЄС, - зауважує урядовець. - Ми вже працюємо над включенням до ключових коридорів, і просимо надати Україні статус спостерігача в платформах, які формують європейську транспортну політику".

Деякі дискусії, за словами Шкрум, даються дуже важко. Але є й "кумедні". Наприклад, у нас водійські права давно в Дії та диджиталізовані, а в ЄС - ні. Тепер нам треба повертати паперові та перевидати всі, або швидко змусити ЄС прийняти зміни до директив та зробити діджитал права у себе. А це, каже вона, майже неможливо.

"Ці кілька днів у Брюсселі – це не просто зустрічі. Це початок конкретного процесу приєднання до європейського транспортного простору", - каже Альона Шкрум. І наголошує: ми до нього готові.