Уряд Норвегії в рамках зміцнення морської транспортної системи країни відібрав дев'ять проектів з покращеня інфраструктури портів, які отримають державну підтримку, а також планує підтримку майбутнім програмам, орієнтованим на "зелений" перехід, пише ЦТС.

Уряд планує виділити 155 млн норвезьких крон (15 мільйонів доларів) на підтримку дев'яти проектів через схему субсидування ефективних і екологічно чистих портів. Ці кошти сприятимуть підвищенню ефективності портів, покращенню логістики та зменшенню викидів.

Серед відібраних пропозицій - три проекти для Осло, а також проекти в Боде, Крістіансанді та трьох інших портах.

Вони включають проекти з діджиталізації, модернізації причалів, покращення під'їзних шляхів та днопоглиблення для скорочення часу очікування та збільшення пропускної спроможності.

"Державна підтримка інвестицій в портову інфраструктуру має вирішальне значення для реалізації проектів, які в іншому випадку не були б реалізовані", - зазначила міністр рибальства та океанів Маріанна Сівертсен Наесс.  Вона додала, що ефективні та екологічно чисті порти важливі для бізнесу, який залежить від безпечного та ефективного транспортування.

Норвегія запустила схему субсидування ефективних та екологічно чистих портів у 2019 році, і нею керує Норвезька прибережна адміністрація. Схема передбачає фінансову підтримку до 80 відсотків від загальної суми інвестицій і може бути використана як для фізичних об'єктів, так і для цифрових рішень. Вона спрямована на сприяння "зеленому переходу" в транспортному секторі та посилення ролі морського транспорту в національній транспортній системі.

Норвезька берегова адміністрація повідомляє, що цього року вона отримала 19 заявок на суму понад 300 млн крон (30 млн доларів).

У Національному транспортному плані Норвегії на 2025-2026 роки уряд оголосив, що схема субсидування буде переглянута, щоб ще більше узгодити її з "зеленим переходом". Протягом планового періоду пропонується щорічно виділяти 125 млн крон (20 млн доларів) на цю схему.