Іранська логістична та судноплавна компанія Nasim Bahr Kish подала офіційну заявку на придбання права володіння Астраханським портом, включаючи 25% акцій, що наразі належать російській державі.
Як передає ЦТС, про це повідомляє Splash.
Зазначається, що запропонована угода на суму 437,5 млн рупій (5,6 млн доларів США), у разі реалізації, надасть іранській фірмі повний контроль над одним із найважливіших перевантажувальних терміналів Каспійського моря, оскільки Іран та росія поглиблюють торговельні зв'язки на тлі постійних західних санкцій.
Отримання контролю над портом Астрахань може надати Ірану більше впливу на регіональну логістику та розширити його роль у Міжнародному транспортному коридорі Північ-Південь (INSTC) - мультимодальному маршруті, що з'єднує росію, Центральну Азію, Іран та Індію.
Якщо угоду буде схвалено, вона ще більше узгодить іранський та російський логістичні сектори, одночасно посилюючи роль Каспійського моря як захищеної від санкцій артерії для торгівлі.
Астраханський порт відіграє важливу роль в експорті зерна, металу, деревини та добрив через Каспійський коридор. Іран вже є основним ринком збуту порту, а Каспійське море слугує зерновим маршрутом з росії до іранських портів.
Перевалка зерна в порту в 2025 році порту знизилася. Протягом сільськогосподарського сезону 2023/2024 років в порту Астрахань обробили приблизно 275 тис. тонн зерна. У поточному сезоні цей показник знизився до 139 тис. тонн. При цьому у травні не було зафіксовано жодного відвантаження, значною мірою через тимчасову заборону росії на експорт ячменю та кукурудзи.
Читайте також Перевалка в Азово-Чорноморських портах рф в січні-травні 2025 року знизилася на 10,6%