Український бізнес через війну має численні проблеми, і може планувати свою діяльність лише на декілька тижнів наперед. Основна мета промисловості - вижити, зберегти колективи та лишитися на плаву. У цій ситуації намір "Укрзалізниці" підвищити тариф на вантажні перевезення на 37% призведе до більших збитків та закриття підприємств, повідомив керівник Проєктного офісу компанії "Метінвест" Олександр Водовіз.

Про це пише ЦТС з посиланням на Бізнес Цензор.

"Тарифи зараз ростуть всюди - і на передачу електроенергії, і на постачання води, і на транспортування газу. Державні монополії піднімають тарифи, щоб перекласти свої зростаючі витрати на плечі споживачів. Але бізнес, який виробляє продукцію та надає послуги по ринковим цінам, є саме тим, хто платить податки, і саме з податків ми можемо фінансувати оборону. Якщо держава готова до того, що бізнес буде закриватися і податків буде все менше, - піднімайте тарифи далі", - підкреслив він.

Водовіз додав, що наразі деякі підприємства "Метінвесту" вже зупинилися, і ситуація значно погіршиться у випадку здорожчання логістики. Натомість "Укрзалізниця" має шляхи зниження витрат, адже наразі фінансує неефективні підприємства у своєму складі.

"У нас стоїть зараз Інгулецький ГОК, 3 тисячі людей без роботи. Зупинилися ремонтні підприємства. Тому ми приходимо до "Укрзалізниці" і пояснюємо, що не маємо фінансового запасу. Підвищуйте в себе продуктивність праці, закривайте неефективні підприємства. Це хороший час реформувати "Укрзалізницю" і зробити її конкурентоспроможною. Але реакції немає. Ситуація зараз така, що державні монополії, як "Укрзалізниця", відчувають себе в комфорті. У нас збитки три роки, в УЗ прибутки. Так, в 2023 році було 5 млрд гривень", - підсумував Водовіз.

Нагадаємо, керівництво АТ "Укрзалізниця" розраховує, що індексовані тарифи почнуть працювати з 1 лютого 2025 року. Йдеться про підвищення тарифів на перевезення для всіх класів вантажів на 37%.

Розгляд питання про індексацію залізничних тарифів в 2025 році називають визначальним драйвером впливу на роботу портової галузі, розвиток автодорожнього комплексу, стабільну роботу підприємств та інші пріоритети регіональної політики.

Представники бізнесу вважають, що "Укрзалізниця" не надала обґрунтувань підвищення тарифів на вантажні перевезення. Натомість, начебто зараз компанія має всі передумови для зниження цих тарифів, адже вони вже майже на 60% вищі у доларовому еквіваленті, ніж у довоєнний час.

Із закликом не підвищувати тарифи на вантажні перевезення залізницею також зверталися зерновики та представники провідних бізнес-асоціацій.