"Декарбонізація та "зелена" сталь стали однією з головних тем для представників вагонобудівної галузі в ході InnoTrans 2024, найбільшої світової виставки рухомого складу, яка проходила у вересні в Берліні. Українська промислова група "Інтерпайп", що представляла на форумі свою колісну продукцію під брендом KLW, заявляє, що знаходиться в екологічному тренді і навіть займає лідерські позиції в галузі.
Як розповіли в компанії в коментарі ЦТС, якщо ще кілька років тому європейські покупці залізничної продукції цікавилися технічними аудитами, то зараз на чільне місце ставляться аудити екологічні. Тобто, клієнти запитують у виробників залізничної продукції, які заходи ті вживають для скорочення викидів СО2, які безпосередньо впливають на "вуглецевий слід" залізничної продукції. Тому навіть в умовах війни і з урахуванням зростання додаткових витрати, зокрема логістичних, українському виробнику необхідно дотримуватися вимог декарбонізації.
"Для нас європейський ринок є домашнім. Тому InnoTrans став для компанії тим майданчиком, на якому ми постаралися донести до наших клієнтів основний месидж: "Інтерпайп" - серед лідерів з декарбонізації, показники наших викидів СО2 - одні з найкращих (тобто мінімальних) у галузі, Компанія вже виконала цілі Green Deal на 2030 рік", - заявив директор дивізіону залізничної продукції "Інтерпайп" Олександр Гарькавий.
"Таких результатів вдалося досягти завдяки запуску електросталеплавильного комплексу "Інтерпайп Сталь", що дало радикальне зниження викидів СО2 за Охопленням 1 (Scope 1). Проте, компанія продовжує працювати над подальшим зниженням викидів, зокрема, збільшуючи частку закупівель "зеленої" е/енергії, що позитивно впливає на показники викидів СО2 за Охопленням 2 (Scope 2)", - додав топ-менеджер.
Він також нагадав, що компанія має унікальну конкурентну перевагу в порівнянні з іншими європейськими виробниками залізничної продукції. Вона полягає в наявності власних потужностей з переробки сировини та виплавки сталі, які знаходяться фактично на одному виробничому майданчику разом із прокатними та фінішними лініями з мехобробки залізничної продукції.
Це суттєво мінімізує показники викидів СО2 за Охопленням 3 (Scope 3), тоді як інші компанії, закуповуючи сталь та сировину у третіх постачальників, мають набагато більший "вуглецевий слід".