Польський приватний перевізник SKPL Cargo повідомив, що не запустить анонсовані рейси до українського міста Хирів. Представники SKPL Cargo пояснюють це юридичними проблемами, які виникли на українській стороні. 

Про це пише ЦТС з посиланням на Rynek Kolejowy.

Протягом багатьох місяців приватний перевізник SKPL Cargo анонсував запуск комерційних пасажирських перевезень із Санока та Загужа до українського міста Хирів. Компанія планувала ввести в розклад дві-три пари рейсів, які б курсували щодня або тільки по буднях. Оскільки сполучення не мало фінансуватися польськими органами місцевого самоврядування чи центральною владою, компанія отримала рішення про так званий відкритий доступ до інфраструктури, що формально дозволило експлуатувати сполучення на польській стороні.

Дата відкриття сполучення переносилася кілька разів - спочатку перевізник припускав, що відкриє сполучення вже у 2024 році, у травні анонсував запуск сполучення у червні, а в середині місяця повідомляв, що укладаються міжнародні угоди. Тепер ми знаємо, що в кінцевому підсумку поїзди взагалі не будуть запущені. "Існує ще одна юридична проблема з боку УЗ", - пояснює Томаш Страпагель, президент SKPL Cargo.

Це пов'язано з неможливістю для польських поїздів заїжджати до самого Хирова, який знаходиться за кілька кілометрів від прикордонного переходу Кросценко-Хирів. УЗ пропонує, щоб поїзди SKPL зупинялись в Старжаві, яку вони вважають прикордонною станцією. Це село розташоване ближче до кордону, але в ньому проживає в кілька разів менше людей, ніж у Хирові. Останній також відіграє роль місцевого транспортного центру.

"Ми поінформували українську сторону, що немає жодного економічного обґрунтування для подорожей до станції Старжава", - зазначає президент SKPL. Він також однозначно заявляє, що компанія призупинила будь-яку роботу над комерційним сполученням із Саноком. Він також зазначає, що зусилля щодо запуску потягів докладали також органи місцевого самоврядування по обидва боки кордону.

Страпагель також звертає увагу на те, що досі не відкрито прикордонний перехід на сусідній залізничній лінії 102 у Мальховіце. Це, в свою чергу, перешкоджає створенню транзитних маршрутів з Санока до Перемишля через Старжаву та Нижанковичі.

Регулярний рух пасажирських поїздів з Санока до Хирова було призупинено у 2010 році. Відтоді ділянка залізничної лінії № 108 Устшики - Кросценко - державний кордон не використовується для регулярного руху.

Однак з Санока до Устшиків вже кілька років курсують внутрішні поїзди Polregio.