Перший французький приватний залізничний оператор, який планує запуск високошвидкісних пасажирських перевезень в якості конкурента державної компанії SNCF, презентував нову назву - VelVet. Раніше проект мав робочу назву Projet Proxima.

Як пише ЦТС з посиланням на європейські ЗМІ, у випадку з VelVet важливим є те, що мова йде не про анонси чи формулювання певної ідеї, а про реальні дії - компанія вже замовила 12 поїздів Avelia Horizon у Alstom, також відомих як TGV M. Виробничий процес вже розпочався на заводі Alstom у Ла-Рошелі.

Очікується, що перша пасажирська секція в лівреї VelVet покине виробничий цех цього літа. Щодо головних вагонів, то перший з них вже був виготовлений на заводі в Бельфорі.

Початок перевезень під брендом VelVet планується у 2028 році. Перевізник має намір запустити сполучення між Парижем та західною частиною країни - через Ле-Ман до Нанта та до Ренна, а також через Тур до Бордо. Фаза тестування має розпочатися наступного року.

Компанію заснували Рейчел Пікар, генеральний директор Voyages SNCF з 2014 по 2020 рік, та британський підприємець Тімоті Джексон. Під час раунду фінансування минулого року їй вдалося залучити інвестора у вигляді фонду прямих інвестицій Antin Infrastructure Partners, який інвестував у підприємство 1 млрд євро, з яких близько 85% буде спрямовано на придбання рухомого складу.

Зазначається, що у випадку VelVet перехід від концептуальної до впроваджувальної фази відбувся надзвичайно швидко, лише за один рік. Незабаром розпочнеться будівництво центру технічного обслуговування рухомого складу.

Варто відзначити, що з моменту відкриття першої високошвидкісної залізничної лінії у Франції в 1981 році і до 2021 року монополістом був державний французький залізничний перевізник SNCF. Ситуація змінилася потім із запуском конкурентних сполучень французькою дочірньою компанією італійського національного залізничного перевізника Trenitalia. Однак його пропозиція не є особливо широкою. Сьогодні перевізник експлуатує поїзди на маршрутах Париж-Ліон та Париж-Мілан, а віднедавна також - Париж-Марсель. Слід, однак, наголосити, що це, по суті, державний перевізник, але контрольований урядом іншої країни.

Тож, вихід на ринок VelVet з початковим парком з 12 поїздів має стати новою віхою швидкісних перевезень, адже додасться конкуренція з боку приватного оператора.