Іспанський національний оператор залізничної інфраструктури Adif та його підрозділ Adif AV, що відповідає за мережу ВШМ, у рамках другого етапу лібералізації пасажирських перевезень надіслали операторам запити на надання у 2026 р. пропозицій щодо виділення нових ниток графіка на трьох напрямках в Іспанії, пише ЦТС.

Згідно з вихідним рамковим документом, пасажирським операторам доступні 32 нитки графіка щодобово в повідомленнях між Мадридом і містами в автономному співтоваристві Галісія на північному заході Іспанії, 24 нитки - між Мадридом та Астурією/Кантабрією та 16 ниток - між Мадридом і Кадісом/Уель. Ці маршрути проходять по ВШМ колії 1435 мм і звичайним лініям колії 1668 мм, тому оператори повинні мати поїзди з розсувними колісними парами.

Після проведення переговорів з операторами перевезень передбачено наприкінці 2027 році укласти з ними рамкові угоди щодо виділення ниток графіка. Процес контролюється Національною комісією з ринків та конкуренції (CNMC).

Спочатку завершити другий етап лібералізації планувалося наприкінці 2026 року.

Перший етап лібералізації охоплював високошвидкісні повідомлення Мадрид – Барселона, Мадрид-Валенсія та Мадрид - Севілья/Малага. Було підписано рамкові контракти з трьома конкуруючими операторами - національним Renfe та незалежними Iryo та OUIGO, що призвело до значного зростання обсягу перевезень у цих сполученнях.