За наявною у Федерації роботодавців транспорту України інформацією, АТ "Укрзалізниця" планує провести чергову індексацію вантажних залізничних тарифів - на 27% у 2025 році та ще на 11% із 1 січня 2026 року.
"Сумарне підвищення складе понад 40%. Відповідне рішення вже погоджено правлінням та наглядовою радою компанії, і найближчим часом очікується направлення проєкту наказу до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України", - йдеться у розповсюдженій напередодні заяві ФРТУ, яку цитує ЦТС.
В Федерації зазначили, що усвідомлюють, в якій складній ситуації під час війни доводиться працювати залізничній компанії. Водночас там зауважують, що вантажний сегмент УЗ залишається прибутковим і за підсумками 2024 року його фінансовий результат становив близько 20 млрд грн, і вважають, що ключова проблема "Укрзалізниці" полягає не у рівні вантажних тарифів, а у хронічних багатомільярдних збитках пасажирського сегменту.
В ФРТУ переконані, що негативними наслідками чергових індексацій тарифів на вантажні перевезення залізницею може стати те, що частина підприємств буде змушена скорочувати виробництво та обсяги перевезень; частина вантажів перейде на автомобільний транспорт, що призведе до додаткового навантаження на дорожню інфраструктуру, особливо регіональну; зменшиться експортний потенціал, а також валютні та податкові надходження до бюджету.
"Федерація переконана, що під час воєнного стану збитки від пасажирських перевезень мають покриватися державою напряму - за рахунок бюджетних коштів, без додаткового підвищення тарифів на вантажні перевезення, які й так залишаються високоприбутковими", - сказано у заяві.
Раніше повідомлялося, що в 2026 році збиток АТ УЗ планується приблизно на рівні 28 млрд грн, здебільшого за рахунок пасажирських перевезень. Представники бізнесу висловили консолідовану позицію, що покривати ці витрати потрібно через бюджетну підтримку, а не крос-субсидіювання за рахунок вантажних перевезень.