Після масштабного здорожчання у 2022 році фактична вартість залізничних перевезень в Україні не тільки не є нижчою, а навіть перевищує ціни на перевезення аналогічних вантажів на схожі відстані по території країн Євросоюзу, заявив голова об’єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков під час експертної дискусії "Тарифи на залізничні перевезення в 2025-2026 рр.: де баланс між можливостями клієнтів і потребами перевізника", яку організував ЦТС.
ЦТС звернувся до Каленкова за підтвердженням заяви і у відповідь отримав реальні розрахунки фактичної вартості перевезень залізної руди, як в Україні, так і на аналогічних відстанях по двох маршрутах в країнах ЄС - від україно-польського та україно-словацького кордону до польського порту Гданськ.
Це фактичні дані, надані компаніями, операторами залізничних перевезень в цих країнах: польською RST Cargо та словацькою BUDAMAR LOGISTICS.
Цифра вартості перевезень включає всі складові: у Євросоюзі це вартість перевезення (локомотивна та вагонна складова) плюс плата за користування інфраструктурою, а в Україні - залізничний тариф плюс плата за користування вагоном ЦТЛ.
Вартість перевезення залізної руди у вагоні ЦТЛ УЗ територією України до кордону з Польщею коштує 13,9 доларів за тонну, в той час як вартість перевезення вагонами RTS Cargo за аналогічну відстань у 800 км вже по території Польщі до порту Гданськ коштує 12,3 доларів за тонну.
Перевезення руди у вагоні ЦТЛ УЗ територією України на відстань у 950 км до кордону з Словаччиною коштуватиме 16,5 доларів за тонну, тоді як транспортування вагонами BUDAMAR LOGISTICS за аналогічну відстань по території Словаччини та Польщі до порту Гданськ коштує 10,1 доларів за тонну.