Компанія ZSSK ("Словацька залізниця") вирішила оновити нечисельний парк своїх спальних вагонів. Мета - не лише покращити комфорт пасажирів на довших маршрутах, а і забезпечити в перспективі сталість нічних перевезень.
Як пише ЦТС з посиланням на Kurier kolejowy, наразі ZSSK має 30 спальних вагонів, більшість з яких були побудовані в 1980-х роках. За словами перевізника, 20 з них незабаром будуть виведені з експлуатації - вони не кондиціоновані та більше не відповідають сучасним вимогам комфорту. Тому компанія розпочала підготовку до комплексної модернізації. Перевізник також розглядає можливість продовження популярної лінії Гуменне-Братислава до Відня, що відкриє нові можливості для нічних подорожей для пасажирів у регіоні.
Проект модернізації буде розділено на два публічні тендери: один на спальні вагони, а інший на вагони з лежачими місцями (останні мають менший рівень комфорту, більшу кількість місць у купе. - ред).
ZSSK вже завершила тендер на переобладнання старих денних вагонів на вагони зі спальними місцями. Буде переобладнано 10 вагонів з можливістю продовження замовлення ще на 10. Вартість одного вагона на 40 місць оцінюється в 1,8 млн євро. Такі вагони залишатимуться основним варіантом для нічних подорожей, тоді як спальні вагони пропонуватимуть вищі стандарти, більше приватності, кращі зручності та можливість подорожувати першим класом.
Тендер на спальні вагони ще триває, оскільки подана пропозиція перевищила початкові оцінки перевізника.
Оскільки ZSSK наразі не має доступу до відповідних європейських фондів, компанія планує фінансувати інвестиції з власних ресурсів, ймовірно, через інвестиційний кредит. Перевізник планує модернізувати щонайменше 10 вагонів, хоча обсяг проекту може розширитися залежно від ринкових умов.
Раніше ЦТС писав, що компанія Škoda представила повнорозмірний макет купе, які будуть встановлені у нових спальних вагонах "Фінських залізниць" (VR). Пасажири в найкомфортніших купе почуватимуться "ніби у готелі". При цьому "Фінські залізниці" намагаються відродити концепцію сімейних купе.