АТ "Укрзалізниця" впроваджує два пілотних проекти, орієнтованих на вантажовідправників.

У рамках першого проекту, який стосується маршрутизації перевезень, УЗ має намір надавати можливість накопичувати маршрутні поїзди на станційних коліях загального користування. Ця послуга буде безплатною протягом 24 годин, передає ЦТС, посилаючись на заступника директора Департаменту комерційної роботи "Укрзалізниці" Валерія Ткачова.

За словами представника УЗ, головна мета цього проекту - збільшення відсотку маршрутизації перевезень вантажів залізницею. Нині розглядається можливість збільшити такий безплатний "технологічний час" накопичення вагонів із 24 до 48 годин, каже він.

У рамках другого пілотного проекту УЗ планує надавати послуги з відстою порожніх власних вагонів на коліях погоджених станцій. Ініціатива впроваджується з метою стимулювання відстою надлишкового вагонного парку та зменшення вартості відстою приватного парку.

Наприкінці 2024 року відбулася зустріч віце-прем’єр-міністра з відновлення України - міністра розвитку громад та територій Олексія Кулеби з керівництвом "Укрзалізниці", під час якої було прийнято рішення підготувати та направити до міністерства проект наказу про проведення індексації вантажних залізничних тарифів. Йдеться про підвищення тарифів на 37%. Після цієї заяви голова правління АТ "Укрзалізниця" Олександр Перцовський повідомив: УЗ розраховує, що індексовані тарифи почнуть працювати з 1 лютого 2025 року.

Тим часом, із закликом не підвищувати тарифи на вантажні перевезення звернулися найбільші металургійні компанії, серед яких "ArcelorMittal Кривий Ріг", "Запоріжсталь" і шість гірничо-збагачувальних комбінатів, зерновики, а також представники бізнесу. У провідних бізнес-асоціаціях країни впевнені, що такий крок завдасть більше шкоди економіці країни, ніж користі "Укрзалізниці".