Тарифи "Укрзалізниці" потребують зміни, їхня концепція буде представлена бізнес-асоціаціям, а до того обговорювати версії можливого підвищення тарифів некоректно.

Як пише ЦТС з посиланням на Інтерфакс-Україна, про це заявив член наглядової ради АТ УЗ, радник президента зі стратегічних питань Олександр Камишін на Інфраструктурному дні, організованому Європейською бізнес асоціацією.

"На залізниці ця процедура (підвищення або перегляду тарифів - ред), щонайменше, раз на рік має відбуватися. Але вона має бути прогнозованою, вона має бути прозорою, вона має бути зрозумілою бізнесу. "Укрзалізниця" має захищати і показувати логіку, що стоїть за цим процесом", - сказав Камишін.

Він переконує, що оприлюднена раніше народним депутатом Олексієм Гончаренком інформація про підвищення тарифів до 37% для отримання додатково 26 млрд грн нібито некоректна.

Коментуючи чистий прибуток "Укрзалізниці" за 2023 рік, на який посилаються противники підвищення тарифів, член наглядової ради та ексголова правління компанії пояснив його недостатнім інвестуванням, яке все одно критично необхідно здійснити.

Він також назвав некоректною інформацію про значне зростання обсягів вантажів у зв'язку з роботою морського коридору, що дозволило б не підвищувати або навіть знижувати тарифи. Як стверджує Камишін, обсяг перевезень залізної руди залізницею впав на 9%.

Нагадаємо, з 1 січня 2022 року тарифи на вантажні залізничні перевезення вантажів першого тарифного класу зросли на 9%. Це було передбачено наказом №586. До того індексація тарифів відбулася також в серпні 2021 року.  

В червні 2022 року УЗ підняла тарифи на вантажні перевезення відразу на 70%.

Представники бізнесу неодноразово заявляли, що УЗ необхідно зосередитись не на підвищенні тарифів, а на зростанні своєї вантажної бази та скороченні витрат (наприклад, операційних), що значно зросли за останній період. В об’єднанні "Укрметалургпром" в свою чергу заявляли, що підвищення тарифів на залізничні перевезення серйозно вдарить по промисловості.