Пропозиції АТ "Укрзалізниці" відносно зміни тарифів на вантажні перевезення вже пройшли тарифну комісію і зараз тривають відповідні внутрішні процедури в Кабміні.

Як пише ЦТС з посиланням на Rail.Insider, про це заявив голова правління АТ "Укрзалізниця" Євген Лященко, якого цитує Forbes.

"Я дуже сподіваюся, що до кінця року це таки відбудеться. Нова система зробить коефіцієнти прозорішими, зблизить між собою тарифні класи незалежно від видів вантажів і дозволить компанії працювати більш стабільно. Для бізнесу це теж вигідно: для нього собівартість продукції зросте на рівні 1%, але тепер усі розумітимуть, як влаштовані ці тарифи, та матимуть змогу прогнозувати власні витрати й закладати їх у бюджет на 2025 рік" - розмірковує Лященко.

Завдяки підняттю тарифів, яке в АТ УЗ називають гармонізацією, залізничний монополіст розраховує отримати близько 3 млрд грн ще до кінця року, і це б нібито дало б можливість компанії завершити рік без збитків.

"Але навряд чи це вже відбудеться в 2024 році", - зауважив Лященко.

Тим часом, Федерація роботодавців транспорту України звернулась до прем’єр-міністра, профільного комітету ВРУ, керівників міністерств, голови правління АТ "Укрзалізниця" та голови Державної регуляторної служби з проханням не підвищувати тарифи на вантажні залізничні перевезення, а навпаки їх знизити.

У ФРТУ зазначають, що постійне зростання тарифів змушує компанії скорочувати свої виробничі обсяги, що, в свою чергу, призводить до зниження обсягів вантажоперевезень на залізниці та переходу на альтернативні види транспорту. І це стало однією з основних причин, чому численні підприємства вже не можуть функціонувати без збитків.

Щодо уніфікації тарифів для різних видів вантажів, в Федерації зазначили, що, "якщо привести необхідну інфраструктуру для перевезення умовних 10 млн т вантажу, то для перевезення 10 млн т руди (маршрутні відправлення) необхідно в 22 рази менше станцій УЗ та в 5 разів менше протяжності залізничних колій, ніж для перевезення 10 млн т зерна в збірних поїздах. Сортувальні станції в перевезеннях руди не задіяні, а для перевезення зерна в збірних поїздах потрібна постійна робота біля 20 сортувальних станцій".