Європейська комісія ухвалила рішення, що визначає основні напрямки і терміни реалізації першого етапу проєкту ВШМ Rail Baltica до 2030 року, пише ЦТС.

Для якнайшвидшого введення магістралі в експлуатацію перший етап передбачає завершення до кінця 2030 року будівництва одноколійної електрифікованої лінії з обгінними коліями на окремих ділянках від Таллінна до Каунаса, а також модернізацію систем тягового електропостачання та сигналізації на наявній ділянці між Каунасом і литовсько-польським кордоном.

Терміни закінчення будівництва повністю двоколійної магістралі залежатимуть від забезпечення фінансування проєкту. Головний акцент зроблять на сполученні з основними транспортними хабами.

У рішенні підкреслюється, що Rail Baltica є пріоритетним проєктом у розвитку мережі транс'європейських коридорів TEN-T.

За рахунок використання європейської колії 1435 мм у Балтійському регіоні створюється залізничний коридор напрямку північ-південь, повністю інтегрований у мережу залізниць країн Євросоюзу.

Наголошується також на вирішальній ролі транскордонної магістралі Rail Baltica в забезпеченні функціонування таких європейських транспортних коридорів, як Північне море - Балтійське море і Балтійське море - Чорне море - Егейське море.

Магістраль Rail Baltica має забезпечувати ефективне пасажирське та вантажне залізничне сполучення між Польщею, країнами Балтії та опосередковано - з Фінляндією, а також дасть змогу організувати зв'язок з Україною та Молдовою.