Федерація роботодавців транспорту України звернулась до прем’єр-міністра, голови Комітету Верховної Ради з питань економічного розвитку, керівників міністерств, голови правління АТ "Укрзалізниця" та голови Державної регуляторної служби з проханням не підвищувати тарифи на вантажні залізничні перевезення.

Про це пише ЦТС з посиланням на ФРТУ.

Федерація просить знизити вантажні залізничні тарифи на 20% від поточного рівня за рахунок оптимізації витрат УЗ та вжиття заходів для відновлення та збільшення вантажної бази.

Підвищення вантажних залізничних тарифів матиме катастрофічні наслідки для цілих галузей економіки України. Воно вплине на надходження до бюджету України, призведе до втрати тисяч робочих місць.

У Федерації зазначають, що постійне зростання тарифів змушує компанії скорочувати свої виробничі обсяги, що, в свою чергу, призводить до зниження обсягів вантажоперевезень на залізниці та переходу на альтернативні види транспорту. І це стало однією з основних причин, чому численні підприємства вже не можуть функціонувати без збитків.

Нагадаємо, АТ "Укрзалізниця" направила в Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури проєкт Наказу, яким передбачено підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення. Згідно цього проекту, тарифи на перевезення вугілля та руди підвищуються на +19%, на кокс +12%, зернові вантажі +11%.

"Якщо подивитись на вантажі, так для перевезення руди потрібно значно менше інфраструктури УЗ, ніж для зерна в збірних потягах. Для маршрутних перевезень руди задіяно 18 залізничних станцій та 2,3 тис. км магістральних залізничних шляхів. Для перевезень зерна в збірних потягах – понад 379 станцій та більше 12 тис. км колій (80% загальної протяжності)", - говориться у зверненні.

"Якщо привести необхідну інфраструктуру для перевезення умовних 10 млн т вантажу, то для перевезення 10 млн т руди (маршрутні відправлення) необхідно в 22 рази менше станцій УЗ та в 5 разів менше протяжності залізничних колій, ніж для перевезення 10 млн т зерна в збірних поїздах. Сортувальні станції в перевезеннях руди не задіяні, а для перевезення зерна в збірних поїздах потрібна постійна робота біля 20 сортувальних станцій", - кажуть у Федерації.

Нагадаємо, що ЦТС вже досліджував перспективи підвищення заілізничних тарифів та можливі наслідки як для україгськох економіки, так і УЗ. ЦТС вислухав позиції вантажовідправників. Зокрема, зазначалося, що підвищення залізничних тарифів дуже серйозно вдарить по промисловості.

Сумарно монопольні тарифи для чутливих до вартості логістики вантажів, таких як вугілля, руда та вапняки, були збільшені в 2,4 рази до рівня на початок 2021 року. Це надзвичайне навантаження як на економіку металургійних комбінатів, яким для виробництва однієї тонни чавуну потрібно перевезти 3 тонни сировини, так і на економіку експорту залізорудної продукції, адже вартість морської логістики зросла в рази після початку воєнної агресії рф, що робить значну частину експортних поставок економічно недоцільною.