Сьогодні є реальна потреба поширити зернову угоду на металопродукцію, що дозволить вивести український експортний потенціал на довоєнний рівень, а також підтримати кризову українську економіку завдяки надходженням валютної виручки.

Таку думку в колонці на ЦТС висловив директор з логістики "АрселорМіттал Кривий Ріг" Андрій Мягков.

За його словами, розблокування українських портів для експорту гірничо-металургійної продукції також важливе з точки зору необхідності розвантаження прикордонних переходів між Україною та Польщею.

"Ми цінуємо зусилля українського уряду, спрямовані на деблокаду портів Чорного моря та готові до активної співпраці у цьому питанні", - говорить він.

"Порти використовуються в зерновій угоді, але щодо гірничо-металургійної продукції поки що немає домовленості. Відкриття портів для продукції ГМК зробить наше підприємство (як і інші компанії цієї галузі в Україні) набагато більш конкурентоспроможним, навіть з тими обсягами виробництва, які є зараз (20-25%)", - додає представник "АрселорМіттал Кривий Ріг".

Раніше заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Юрій Васьков звернув увагу на необхідність повного розблокування судноплавства у Чорному морі. "Блокування комерційного судноплавства навіть у військовий час - це грубе порушення міжнародних конвенцій, учасником яких є й Україна. Ми вкотре закликаємо Міжнародну морську організацію ООН, яка є гарантом безпеки світового судноплавства, зробити все можливе та поновити торговельне судноплавство в Чорному морі", - заявив Васьков.

Читайте також Однакові правила для всіх або відкрите море: Що буде з українськими портами?