До початку повномасштабної війни 70-80% продукції "АрселорМіттал Кривий Ріг" відправлялося в напрямку Чорного моря та далі морським шляхом - у різні куточки світу.

Блокування чорноморських портів та перевантаження залізничних шляхів спричинили труднощі з експортом продукції компанії. Ми втратили можливість постачати продукцію на наші традиційні ринки і зараз використовуємо залізничний та автомобільний транспорт для відвантаження до польських портів. Однак цей логістичний маршрут є достатньо дорогим і не може задовольнити експортний потенціал нашого підприємства, обмежуючи рівень його виробництва.

1100

Порти використовуються в зерновій угоді, але щодо гірничо-металургійної продукції поки що немає домовленості. Відкриття портів для продукції ГМК зробить наше підприємство (як і інші компанії цієї галузі в Україні) набагато більш конкурентоспроможним, навіть з тими обсягами виробництва, які є зараз (20-25%).

Розблокування українських портів для експорту гірничо-металургійної продукції також важливе з точки зору необхідності розвантаження прикордонних переходів між Україною та Польщею.

Взагалі, розширення дії зернової угоди на постачання металопродукції вкрай необхідне для всієї гірничо-металургійної галузі. Українська гірничо-металургійна промисловість не зможе вийти на беззбитковість без українських портів. Без експорту морським шляхом металургійні компанії не зможуть використовувати більше ніж 50% своїх потужностей.

Вважаємо, що є реальна потреба поширити цю угоду на металопродукцію, щоб вивести український експортний потенціал на довоєнний рівень, а також підтримати кризову українську економіку завдяки валютній виручці.

Ми цінуємо зусилля українського уряду, спрямовані на деблокаду портів Чорного моря та готові до активної співпраці у цьому питанні.