Центральний комунікаційний порт Польщі (Centralny Port Komunikacyjny, CPK) та "Укрзалізниця" підписали угоду про співпрацю, що передбачає більш тісне співробітництво у сфері будівництва нової залізничної інфраструктури, у тому числі високошвидкісної залізниці. Підписанти також заявили про готовність сприяти відбудові України після закінчення війни.

Про це пише ЦТС з посиланням на Nakolei.

Однією з найважливіших цілей підписаної угоди є розвиток нових транскордонних сполучень з європейською колією 1435 мм, зокрема будівництво лінії високошвидкісної залізниці (HSR).

Документ передбачає спільну підготовку техніко-економічного обґрунтування запланованої нової залізничної лінії між Польщею та Україною. Угода вказує на необхідність будівництва високошвидкісної лінії за маршрутом Варшава-Львів-Київ з передбачуваною максимальною робочою швидкістю 250 км/год. Тож компанія CPK заявила про готовність обмінюватися знаннями та досвідом і передавати свої технічні стандарти для HSR.

У довгостроковій перспективі розвиток транспортної інфраструктури буде дуже важливим елементом відбудови України, вважає посол США в Польщі Марк Бжезінський.

"Це історичний момент. Спільно з "Укрзалізницею" ми починаємо роботу над швидкісною лінією Варшава-Львів-Київ. Найкоротший шлях з України до ЄС пролягає через Польщу та CPK", - зазначив президент CPK Миколай Вільд.

"Сьогоднішня угода спрямована на покращення залізничного сполучення між Україною, Польщею та ЄС, полегшення пасажирських перевезень, покращення економічного обміну та посилення безпеки наших транспортних коридорів. Сподіваюся, що співпраця з CPK наблизить нас до будівництва першої швидкісної залізниці з європейською колією та стане важливим кроком на шляху інтеграції України до ЄС", - додав директор Офісу з міжнародних проєктів АТ "Укрзалізниця" Володимир Шемаєв.

Зазначається, що компанія CPK та УЗ спільно шукатимуть можливості отримати кошти ЄС для запланованих ліній. У рамках співпраці планується впровадження стандартів ЄС у сфері проектування, будівництва та обслуговування залізничної інфраструктури, включаючи автоматизацію та телекомунікації. У майбутньому сторони угоди також мають спільно розробити модель управління побудованими залізничними лініями.

Читайте також Прожекти розбудови: Чи всі заявлені інфраструктурні інвестпроекти дійсно потрібні Україні