До кінця поточного року АТ "Укрзалізниця" планує скоротити щонайменше 25% адміністративно-управлінського персоналу.

АТ "Укрзалізниця" у 2025-му витрачає на співробітників 52% доходу. А 2,7 млрд грн чистого збитку в 2024 році спонукають найбільшого роботодавця країни до оптимізації. Під загрозою звільнення - чверть адміністративного штату УЗ, передає ЦТС із посиланням на Rail.insider.

За словами голови правління АТ "Укрзалізниця" Олександра Перцовського, до кінця року компанія має намір скоротити понад 500 посад адміністративно-управлінського персоналу. Офісним працівникам пропонують "йти ближче до коліс", де навпаки, спостерігається брак кадрів. Торік компанію покинули понад 9 тис. осіб - найбільше серед українських компаній. Дефіцит провідників, машиністів, ремонтників складає 20%.

Перцовський каже, що оптимізація почалася з найбільш неефективних підрозділів. Це - адміністративні департаменти, вага яких знизилася через цифровізацію. Витрати на персонал в УЗ, які нині становлять приблизно 52% від загальних витрат, торік зросли майже на 14% - до 51,8 млрд грн, за даними консолідованої звітності компанії. Це перевищує темпи зростання доходів. Адже у 2024-му дохід УЗ зріс на 11% - до 104,1 млрд грн. Торік "Укрзалізниця" отримала 2,75 млрд грн збитку порівняно з 4,9 млрд грн прибутку у 2023-му.

Протягом першого кварталу 2025-го виторг УЗ скоротився на 22%, до 20,9 млрд грн порівняно з результатами минулорічних січня–березня. Чистий збиток зріс до 6,7 млрд грн.

Серед ключових причин падіння доходів - різке падіння вантажних перевезень, основного джерела фінансової стабільності УЗ. Торік компанія перевезла 174,9 млн т вантажів, але до кінця 2025 року їх обсяг може впасти до 165 млн т, прогнозують в УЗ. Це 50% від результату 2021-го.

Окрім оптимізації персоналу, УЗ позбувається непрофільних активів, розраховує на підтримку держбюджету для закупівлі вагонів та рухомого складу та уряду - у підвищенні вантажних тарифів, каже Олександр Перцовський.