Морська комісія з розслідування подій Берегової охорони США опублікувала підсумковий звіт у справі про загибель батискафу "Титан", який зруйнувався у червні 2023 року під час занурення до "Титаніка", пише ЦТС.

Внаслідок катастрофи загинули п'ятеро людей.

Звіт обсягом понад 300 сторінок містить ключові висновки, причини події та 17 рекомендацій щодо посилення нагляду за діяльністю підводних апаратів, покращення міжвідомчої координації та усунення прогалин у міжнародному морському регулюванні.

Серед основних причин трагедії названо недоліки в проектуванні, сертифікації, обслуговуванні та інспектуванні апарату компанією OceanGate; ігнорування технічних аномалій корпусу після експедиції 2022; слабке нормативне регулювання нових типів підводних апаратів; неефективні механізми захисту інформаторів.

За підсумками проведеного розслідування комісія для запобігання подібним подіям рекомендує, зокрема, обмежити використання класифікації науково-дослідних судів для комерційних батискафів, представляти на погодження з морським інспектором плани занурень та аварійних дій, посилити можливості Берегової охорони пошуково-рятувальних операцій.

Звіт направлено на розгляд Командувачу Берегової охорони, який ухвалить остаточне рішення щодо реалізації рекомендацій.

Підводний апарат "Титан", вироблений американською компанією OceanGate, з 2021 року використовувався для глибоководних занурень, у тому числі до залишків лайнера "Титанік", що затонув в 1912 році.

Батискаф зник безвісти 18 червня 2023 після чергового занурення. На борту судна перебували п'ятеро людей, включаючи трьох туристів.

Пошуково-рятувальна операція розпочалася наступного дня. Через три дні за 488 м від носової частини "Титаніка" було виявлено уламки батискафу. Характер знайдених фрагментів дозволяє зробити висновок, що найбільш імовірною причиною катастрофи послужила імплозія, тобто миттєве руйнування міцного корпусу величезним зовнішнім тиском. Екіпаж та пасажири, які перебували на борту, загинули одразу.