Провідний розробник криголамів Фінляндії, Aker Arctic, отримав контракт на розробку нового сучасного криголама середнього розміру. Ці зусилля є частиною масштабної програми оновлення флоту, спрямованої на підготовку криголамного флоту Фінляндії до мінливих вимог у Балтійському морі, пише ЦТС.
Підтримка зимової навігації через Ботнічне море та Фінську затоку має вирішальне значення для морської торгівлі країни, оскільки 96 відсотків проходить через Балтійське море.
Фінські криголами варіюються від найбільших і найпотужніших суден класу А до буксирів з льодовим зміцненням, що відносяться до класу C. Новий криголам буде середнього розміру, але більш потужним, ніж традиційні судна класу B. Aker позначає його як клас B+.
Ключовим аспектом є підвищення експлуатаційної ефективності, оскільки криголами стикаються з різними умовами. Цей аспект конструкції особливо важливий, оскільки судна розроблені з урахуванням 50-річного терміну служби.
Aker планує поставити щонайменше два варіанти проектування та оцінити три різні типи палива – скраплений біогаз, метанол та аміак. Фінське агентство транспортної інфраструктури, яке уклало контракт, остаточно визначить тип палива.
Фінляндія має довгу історію проектування та будівництва криголамів, адаптованих до умов Балтійського моря, а також у високих широтах Арктики. Країна також є частиною пакту ICE, оскільки фінські верфі прагнуть будувати криголами для Канади та США.
Вимоги до криголамів у Балтійському морі відрізняються від тих, які закуповує Берегова охорона США. Криголами Балтійського моря зазвичай супроводжують менші судна, а льодові умови, як правило, легші, але можуть значно змінюватися з року в рік.
Aker працює у стислі терміни, прагнучи представити три концептуальні варіанти до початку 2026 року.