На конференції Train & Rail у Стокгольмі представник East Railway Ltd Петтері Портаанкорва повідомла про створення проекту East Railway, що має з’єднати Гельсінкі зі східними регіонами Фінляндії та за їх межами з Європою. Вона зазначила, що стратегічне значення проекту - у підвищенні мобільності, забезпеченні безпеки постачання та зміцненні регіональної конкурентоспроможності країни.
Про це пише ЦТС з посиланням на Railway News.
East Railway, що охоплюватиме половину Фінляндії, з'єднає Гельсінкі зі східними частинами країни, поширюючись на ключові міжнародні транспортні системи, такі як мережа TEN-T та Скандинавсько-середземноморський коридор у Європі.
Портаанкорва наголосила, що проєкт стосується не лише місцевого сполучення - це життєво важлива частина ширшої європейської транспортної мережі Фінляндії.
Очікується, що залізнична лінія буде повністю введена в експлуатацію до 2040 року, планування вже розпочато, включаючи оцінку впливу на навколишнє середовище та низку технічних досліджень.
East Railway зосереджується на чотирьох основних темах: конкурентоспроможність, розвиток, сталий розвиток та військова мобільність. Він включатиме високошвидкісну залізницю, першу у Фінляндії, яка, як очікується, революціонізує час подорожей та економічні можливості для регіону.
З огляду на членство Фінляндії в НАТО, потреба в ефективному військовому транспорті, безумовно, є критично важливою. Таким чином, East Railway забезпечить критично важливий транспортний маршрут для військових сил, підвищуючи безпеку та боєготовність у регіоні.
Однією з ключових логістичних проблем, на яку звернула увагу представник East Railway Ltd , була унікальна ширина залізничної колії Фінляндії, яка відрізняється від європейського стандарту. Вона визнала, що рішення щодо сумісності колій є важливими для забезпечення безперебійної міжнародної торгівлі залізницею, особливо враховуючи розширення залізничної мережі в Європі. Як наслідок, остаточний проект повинен буде враховувати як національні, так і міжнародні залізничні системи.
Тим часом, проєкт фінансуватиметься за рахунок поєднання державної та муніципальної власності, з потенційною підтримкою Європейського Союзу. Портаанкорва пояснила, що зацікавленість ЄС у підтримці проекту полягає в його потенціалі для покращення європейського транспортного сполучення, підвищення конкурентоспроможності та забезпечення постійної стабільності ланцюгів поставок на всьому континенті.
Портаанкорва також окреслила часові рамки розвитку East Railway - проектну компанію буде створено найближчим часом, після чого буде проведено серію екологічних та технічних оцінок.
Очікується, що будівництво розпочнеться наприкінці 2030-х років, з метою повного введення залізниці в експлуатацію до 2040 року.