Підвищення тарифів на залізничні перевезення на 37% буде коштувати виробникам мінімум 10 мільярдів гривень та призведе до зростання собівартості продукції. Це може призвести до втрати наших традиційних ринків, на які прийдуть росіяни зі своєю дешевою продукцією, передає ЦТС і посиланням на УНІАН.
За словами президента ОП "Укрметалургпром" Олександра Каленкова, кожне підвищення тарифу - це додаткове навантаження на підприємства. "Із огляду на те, що майже три роки ми живемо в режимі виживання, а підприємства просто накопичують збитки, які вже обчислюються сотнями мільярдів гривень, кожне таке збільшення одразу позначається на галузі. Підвищення залізничних тарифів - це 10 мільярдів гривень, навіть більше. І це призведе до того, що підприємства не те що підтримувати діяльність, а й виробляти продукцію більше не зможуть", - пояснив Каленков.
Через обмеження можливостей експорту Україна вже втрачає європейський ринок, куди продовжує завозити продукцію росія, і з підвищенням тарифів ця тенденція буде посилюватися, вважає експерт.
"Російська Федерація завозить свою продукцію на ринки в Північній Африці, в Латинській Америці, на яких ми могли б постачати продукцію. А ми втрачаємо свої ринки - і втрачаємо не просто так, а посилюючи російську федерацію. Це подвійний удар по обороноздатності України: з одного боку, ми не даємо нашим підприємствам працювати та заробляти для країни валютну виручку. А з іншого - ми залишаємо традиційні для нас ринки росіянам", - каже Каленков.
Торік, на початку грудня, в "Укрзалізниці" повідомили, що у 2024 році прогнозується збитковість компанії. Перевізник оголосив також про необхідність підвищити тарифи.
За словами народного депутата, голови підкомітету промислової політики комітету ВР з питань економічного розвитку Муси Магомедова, саме тарифне питання стане визначальним тестом для міністра Кулеби, адже це рішення напряму впливає на розвиток доріг, портів та на інші пріоритети регіональної політики.
"Розгляд питання про індексацію залізничних тарифів в 2025 році стане визначальним драйвером впливу на роботу портової галузі, розвиток автодорожнього комплексу, стабільну роботу підприємств та інші пріоритети регіональної політики", - наголосив політик.
Читайте також "До закінчення воєнного стану має бути мораторій на підвищення тарифів державних монополій"