Ініціатива "Укрзалізниці" "гармонізувати" тарифи на вантажні перевезення не має логіки, оскільки перевезення тонни зерна для УЗ обходиться дорожче, ніж тонни руди. Відповідно, тариф на ці перевезення має бути різним, заявив генеральний директор компанії "Метінвест" Юрій Риженков.

Про це пише ЦТС з посиланням на ГМК Центр.

"Перевезення руди - це перевезення прямим маршрутним поїздом із пункту А в пункт Б, тобто з комбінату в порт. При цьому ГЗК сам формує маршрутний поїзд, а УЗ залишається лише надати великий магістральний локомотив та власну інфраструктуру - колію. А перевезення зерна - значно дорожча операція для УЗ: состав потрібно збирати невеликими локомотивами по декілька вагонів із різних елеваторів на різних залізничних станціях, перед тим як везти в порт. Тобто, витрати "Укрзалізниці" на доставку співставного обсягу зерна значно більші, аніж руди", - каже генеральний директор компанії "Метінвест".

Він також зауважив, що під час війни вантажні тарифи УЗ зросли для металургів більше, ніж удвічі. Зараз логістика займає 40% собівартості продукції, тож чергове підвищення залізничного тарифу знизить її конкурентоздатність.

"Потрібна повноцінна реформа "Укрзалізниці", тобто розділення її на декілька незалежних компаній - інфраструктурну, тягову, пасажирську. Кожна з цих компаній має встановлювати власні прозорі тарифи на свої послуги. Також має бути створений незалежний регулятор, як на енергетичному ринку. Щоб цей регулятор був арбітром між бізнесом і УЗ в частині тарифів на монопольні послуги. Бо зараз є залізничний монополіст, який може пропонувати будь-які тарифи, й ніхто не може перевірити, наскільки вони обґрунтовані", - резюмував Риженков.

Нагадаємо, з 1 січня 2022 року тарифи на вантажні залізничні перевезення вантажів першого тарифного класу зросли на 9%. Це було передбачено наказом №586. До того індексація тарифів відбулася також в серпні 2021 року.  

В червні 2022 року УЗ підняла тарифи на вантажні перевезення відразу на 70%.

Представники бізнесу неодноразово заявляли, що УЗ необхідно зосередитись не на підвищенні тарифів, а на зростанні своєї вантажної бази та скороченні витрат (наприклад, операційних), що значно зросли за останній період. В об’єднанні "Укрметалургпром" в свою чергу заявляли, що підвищення тарифів на залізничні перевезення серйозно вдарить по промисловості.

Читайте також Win-win замість гри в одні ворота