Європейський Союз за підсумками січня-червня 2024 року імпортував 2,87 млн ​​тонн металургійної сировини російського походження. Витрати на імпорт відповідної продукції становили 1,4 млрд євро.

Про це пише ЦТС з посиланням на ГМК Центр.

Основний обсяг імпорту посідають напівфабрикати. За 6 місяців 2024 року до ЄС спрямовано 1,71 млн т слябів та заготівлі. Витрати на відповідний імпорт склали 886,98 млн євро.

Найбільшими споживачами напівфабрикатів з рф є Бельгія - 677,51 тис. т, Італія - 355,32 тис. т, Данія - 282,33 тис. т (+1,7% р ./р.), та Чехія - 230,24 тис. т (+18,8% р./р.).

Значні обсяги імпорту припадають і на чавун - 515,22 тис. т. Виручка російських компаній ГМК від постачання ринку ЄС чавуну становила 208,89 тис. євро.

Основні обсяги спрямовані до Італії - 371,55 тис. т, і Латвії - 82, 7 тис. т (+95,9% р/р).

Постачання феросплавів російського виробництва на ринок Євросоюзу за січень-червень 2024-го зросло на 74,3% порівняно з аналогічним періодом 2023 року - до 42,67 тис. т. Витрати на імпорт склали 93,63 млн євро (+37,7 % р/р.). Понад 76% поставок припало на Нідерланди - 32,58 тис. т (+99,1% р/р).

Імпорт металобрухту з рф становив 17,38 тис. т, а витрати на закупівлі - 9,21 млн євро. Постачання залізняку - 9,36 тис. т та 1,33 млн євро. У той же час імпорт заліза прямого відновлення за цей період досяг 579,17 тис. т на 198,14 млн євро.

Євросоюз продовжує імпортувати значні обсяги металопродукції з рф. Така тенденція передбачувана, оскільки російські виробники пропонують продукцію зі значними дисконтами і більшість заводів залежать від цього.

Крім того, санкційні пакети тривалий час не включали або не включають повну заборону на такий імпорт. У випадку зі слябами Єврокомісія вирішила послабити обмеження та дозволити продовжувати імпорт із росії. Існує ризик, що цей кейс намагатимуться використовувати і для зняття обмежень на імпорт чавуну з рф.

Водночас Україна як майбутній член ЄС має всі можливості для заміщення продукції російських виробників на європейському ринку.

Раніше ЦТС писав, що низка італійських підприємств також продовжує купувати сталеві сляби в рф, фактично фінансуючи її військову агресію щодо України.

Нагадаємо, що російські залізничні колеса, попри решту санкцій, також продовжують надходити на ринки країн Євросоюзу. При цьому, завдяки значно нижчим цінам на енергоносії, росіяни мають змогу демпінгувати та постачати залізничну продукцію за значно нижчими за українську цінами.

В червні депутати з Естонії, Литви, Польші, України, Великої Британії та США закликали Євросоюз запровадити санкції щодо російських слябів і чавуну

В липні верховний представник Євросоюзу із закордонних справ і політики безпеки Жозеп Боррель відповів на цей заклик депутатів, заявивши, що повністю згоден з тим, що вся без винятку металопродукція з країни-агресора має бути заборонена і ця робота вже ведеться.