Ряд італійських підприємств продовжують купувати сталеві сляби в рф, фактично фінансуючи її військову агресію щодо України.

Як пише ЦТС з посиланням на Інтерфакс-Україна, про це сказав генеральний директор групи "Метінвест" Юрій Риженков в інтерв'ю Corriere della Sera.

Говорячи про проблеми експорту української металопродукції, топ-менеджер вказав, що є одна проблема, прямо пов'язана з Італією: "мовчазний відступ ЄС у санкційній грі з Москвою, принаймні в металургійній галузі, вже за місяць ми побачимо конкретні наслідки".

Нагадується, що, згідно з одноголосно ухваленим урядами 27 країн у жовтні 2022 року пакетом, імпорт слябів (сталевих напівфабрикатів) із рф мав бути повністю припинений 30 вересня 2024 року. Однак переломний момент для російських слябів настав у грудні 2023 року, коли, знову ж таки одноголосно, країни ЄС відклали закриття європейського ринку для російського продукту до 2028 року. Фактично це - дозвіл на ввезення в ЄС ще 10,7 млн тонн російської сталі. Ця продукція дешевша приблизно на 15% через нижчі витрати на е/е в росії. Тим часом російська армія продовжує руйнувати українські електростанції.

Гендиректор "Метінвесту" переконаний: така ситуація шкодить Італії, а її розвиток може стати руйнівним з точки зору промислової політики.

"На жаль, деякі гравці галузі через уряди своїх країн продовжують стверджувати, що повна заборона на ввезення російських слябів призведе до проблем. На мою думку, це не відповідає дійсності, і в цьому є певна частка лицемірства. Це шкодить етичним виробникам, які не купують сировину в країни, що почала війну", - зазначив глава "Метінвесту".

На думку Риженкова, аргумент про те, що купувати російську сталь вигідно, також недалекоглядний, особливо зараз, коли уряд повернув контроль над заводами в Таранто, які раніше належали індійській компанії ArcelorMittal, після важкого протистояння.

"Не мені оцінювати аргумент зручності, але ті, хто закуповує продукцію в росії, не купують її в Acciaierie per l'Italia, яка наразі перебуває під контролем уряду та продовжує працювати з низьким завантаженням", - наголосив СЕО, додавши, що в такий спосіб ці покупці фактично підживлюють російську економіку та завдають шкоди італійській. По-перше, вони не купують у місцевого італійського виробника, а по-друге, шкодять чесним виробникам, таким як "Метінвест". У результаті довелося на початку літа призупинити виробництво на заводі групи Ferriera Valsider у Вероні та перевести працівників підприємства в режим часткової зайнятості, тоді як сусідній метзавод російської групи НЛМК продовжує працювати, імпортуючи сировину материнської компанії.

Нагадаємо, що російські залізничні колеса, попри решту санкцій, також продовжують надходити на ринки країн Євросоюзу. При цьому, завдяки значно нижчим цінам на енергоносії, росіяни мають змогу демпінгувати та постачати залізничну продукцію за значно нижчими за українську цінами.

В червні депутати з Естонії, Литви, Польші, України, Великої Британії та США закликали Євросоюз запровадити санкції щодо російських слябів і чавуну

В липні верховний представник Євросоюзу із закордонних справ і політики безпеки Жозеп Боррель відповів на цей заклик депутатів, заявивши, що повністю згоден з тим, що вся без винятку металопродукція з країни-агресора має бути заборонена і ця робота вже ведеться.