Під головуванням комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури відбулося обговорення нової редакції проєкту закону "Про залізничний транспорт України".
Як зазначають в Європейській бізнес асоціації (ЄБА), це була перша спільна зустріч бізнесу із розробниками законопроєкту, на якій бізнес частково озвучив основні моменти, які мають бути доопрацьовані.
Як зазначила менеджерка Комітету з логістики ЄБА Дар’я Січкар, яку цитує ЦТС, у законопроєкті є положення про те, що протягом 5 років з дня набрання чинності законом перевезення на інфраструктурних мережах з шириною колії 1520 мм здійснюються лише суб’єктами господарювання державного сектора економіки і закон набирає чинності лише через 5 років з моменту припинення або скасування воєнного стану на території України.
"Іншим словами, у кращому випадку, лише через 10 років буде можливість приватним операторам вийти на колію 1520. Це категорично не підтримується бізнесом, тож ми сподіваємось це положення доопрацювати", - заявила вона.
"Законопроєкт не передбачає можливості функціонування ринку послуг об’єктів обслуговування, що дозволило б залучити приватний капітал у розвиток залізничного транспорту.
Є значна кількість питань щодо визначень, таких як "оператор інфраструктури", "інфраструктура регіонального значення", "інфраструктура загального користування", "інфраструктура".
Відсутність положень про Інформаційну Систему загального користування.
У законопроєкті не передбачений обов’язок оператора інфраструктури по забезпеченню збереження вантажу та залізничного рухомого складу", - додала Січкар.
Нагадаємо, що в квітні поточного року Верховна Рада відхилила два законопроєкти про залізничний транспорт.
В 2023 році Єврокомісія підготувала перший щорічний звіт для Європейської Ради відносно кроків, які необхідно зробити Україні, після того як на тлі російської агресії країна подала в 2022 році заявку на членство в ЄС.
В документі міститься розділ, присвячений необхідним крокам в транспортній галузі, зокрема, залізниці. При цьому, швидкість реформ у транспорті оцінюється як дуже повільна з обмеженим прогресом, що є однією з найнижчих оцінок, порівнюючи з іншими сферами інституційних змін.
Для успішного руху до ЄС Єврокомісія рекомендувала Україні 2024 році узгоджувати та впровадити принципи Євросоюзу щодо залізничного та автомобільного транспорту, зокрема створивши регулюючий орган в сфері залізничного транспорту.