"Укрзалізниця" домовилася створити спільний консорціум з іспанськими компаніями, у яких є досвід щодо технології автоматичної зміни ширини колії для рухомого складу. Завдяки цьому компанії спільно зможуть подаватися на грант іспанського уряду для запуску в Україні відповідного пілотного проєкту.
Як пише ЦТС з посиланням на Rail.insider, про це в інтерв’ю Forbes розповів керівник АТ УЗ Євген Лященко.
Проєкт передбачає виготовлення вагонів, які буде обладнано розсувними колісними парами, а також встановлення автоматизованої системи зміни ширини колії для 1520 мм/1435 мм.
У найкращому разі, як зауважив Лященко, проєкт може розпочатися наприкінці 2025 року. Це пов’язано з тим, що у цих вагонів складний процес сертифікації.
Наразі триває робота над розробкою технічних деталей цього проєкту, щоб перший етап стартував до кінця 2024-го.
"Щойно ця робота завершиться - стане відома фінальна вартість. Орієнтовно це декілька мільйонів євро", - уточнив Євген Лященко.
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що "Укрзалізниця" та державна іспанська залізнична компанія Renfe готують перші напрацювання в рамках пілотного проєкту щодо впровадження потягів, які адаптуються до різної ширини колії для 1520 мм /1435 мм.
З цього приводу в МІУ зазначили, що впровадження системи автоматичної зміни ширини колії сприятиме модернізації залізниці до стандартів TEN-T.
"На сьогодні для нас надзвичайно важливою є модернізація залізничної системи, у тому числі модернізація коридорів до стандартів TEN-T, та оновлення рухомого складу. Зазначу, що Україна, як й Іспанія, використовує залізничну колію, яка має відмінну від європейської стандартної колії ширину. Тому ми зацікавлені у вашій допомозі розвивати систему автоматичної зміни ширини колії в русі для поїздів. Ми прагнемо залучити вашу технічну та фінансову підтримку, щоб розвивати свою залізницю", - сказав в.о. міністра розвитку громад, територій та інфраструктури.