Росія виділила з Фонду національного добробуту ще 107,7 млрд рублів для компанії, що викуповує літаки іноземних лізингодавців.

Про це пише ЦТС з посиланням на Бізнес Цензор.

У грудні гроші Фонду було витрачено на купівлю облігацій російської державної компанії "НЛК-Фінанс", якою володіє державна "Страхова компанія НСК", що викуповує літаки з лізингу.

Після цієї операції обсяг коштів ФНД, розміщених у облігації "НЛК-Фінанс", сягнув 296,8 млрд руб.

У грудні російські авіакомпанії "Аерофлот", S7 та "Уральські авіалінії" повідомляли про викуп у закордонних лізингодавців ще 92 літаків, а раніше про викуп як мінімум 66 літаків повідомляв "Аерофлот".

Після введення західних санкцій у лютому 2022 року росія, флот якої складається в основному з літаків іноземного виробництва, взятих у лізинг у закордонних компаній, перереєструвала їх до російського реєстру без згоди власників, а потім розпочала переговори щодо їх викупу.

Викуп літаків із лізингу дає авіакомпаніям можливість використовувати їх на міжнародних маршрутах до "дружніх" країн, не побоюючись арешту. 

Нагадаємо, що після того як росія розпочала повномасштабне вторгнення в Україну 24 лютого, Євросоюз та США закрили небо для російських літаків. ЄС також заборонив європейським компаніям постачати, здавати в лізинг, надавати технічне обслуговування та страхувати літаки в рф.

У березні минулого року Управління цивільної авіації Бермудських островів (BCAA) вирішило призупинити сертифікати льотної придатності для російських літаків. Росія у відповідь почала переводити літаки на російську реєстрацію. Пізніше ірландський лізингодавець SMBC Capital Aviation повідомив, що втратив 1,6 млрд дол. через крадіжку росією 34 літаків.

Також ЦТС писав, що упродовж січня 2023 року в цивільній авіації росії було зафіксовано 185 авіапригод. Близько третини кваліфіковано як інциденти різного рівня небезпеки. Лідером став російський ближньомагістральний літак Superjet - 34 проблемні випадки.

За перших 9 місяців 2023 року у рф задокументували 150 випадків технічних несправностей літаків. За аналогічний період 2022 року зафіксовано 50 таких інцидентів. Зростання небезпеки польотів в росії зросло втричі. Дефіцит запчастин призвів до так званого "авіаканібалізму", коли одні літаки розбирають для ремонту інших.  Згідно з оцінкою наявних даних до середини 2023 року в рф пустили на "донорство" понад 35% повітряних суден.

Більшість радянських літаків Ан-2, станом на зараз, не можуть відірватись від землі, оскільки двигуни до них вироблялись у Польщі, але через санкції їхнє постачання припинене. Лише впродовж січня 2023 року серед 220  суден Airbus, що є в росії, зафіксовано 19 різних відмов. Зокрема, у в 9-ти літаках, які використовує "Аерофлот", зафіксовано 17 випадків задимлення.

З 230 літаків Boeing, які використовуються в росії, зафіксовано 33 технічні відмови тих чи інших систем літака. Не витримав умов російської експлуатації кожен сьомий бразильський Embraer, а їх в рф налічується 21.