Російські авіакомпанії, в тому числі національний перевізник рф "Аерофлот", здійснюють демонтаж частин літаків, щоб отримати запчастини для решти флоту, через те, що в результаті західних санкцій, запроваджених проти країни-агресора після вторгнення в Україну, російські перевізники не можуть легально імпортувати запчастини.
Про те, що така "канібалізація" літаків західного виробництва стане реальністю для російської авіації, говорили відразу після запровадження санкцій. Однак тепер, як пише ЦТС з посиланням на Rynek lotniczy, подібні факти підтверджують російські джерела в галузі.
Зокрема, в інтерв’ю агентству Reuters чотири співрозмовники повідомили, що процес "канібалізації" уже розпочато і що на даний момент як мінімум один Superjet 100 і майже новий Airbus A350 використовуються "Аерофлотом" як джерела запчастин для інших літаків. Крім того, техніки "Аерофлоту" ведуть пошук та скуповують наявні в рф вживані запчастини до Boeing 737 і A320.
Відзначається, що проблеми з наявністю запчастин стосуються не тільки літаків західного виробництва, а й російського Superjet 100, який базується на західних комплектуючих. Більше того, літаки наступного покоління, такі як A320neo, A350, Boeing 737 MAX і 787 базуються на технологіях, які потребують постійного оновлення. Тому протягом року дії санкцій підтримувати ці літаки в стані, який дозволяє їх використовувати, буде досить складно, стверджують співрозмовники агентства Reuters.