Головне управління розвідки Міністерства оборони України повідомило, що внаслідок успішної спеціальної операції у кіберпросторі вдалось здобути великий обсяг закритих службових документів структурного підрозділу Міністерства транспорту рф - федерального агентства повітряного транспорту  - "Росавіації", пише ЦТС.

Вказане відомство відповідає за безпеку польотів та фіксує всі надзвичайні випадки під час використання російської авіації. 

Зазначається, що серед отриманих внаслідок зламу та проникнення у ворожі інформаційні системи даних - перелік щодобових звітів "Росавіації" у масштабах всієї рф за понад півторарічний період. "Їх аналіз свідчить - сфера цивільної авіації терористичної росії перебуває на межі колапсу", - йдеться в повідомленні.

Зокрема, упродовж січня 2023 року в цивільній авіації росії було зафіксовано 185 авіапригод. Близько третини кваліфіковано як інциденти різного рівня небезпеки. Лідером став російський ближньомагістральний літак Superjet - 34 проблемні випадки.

За перших 9 місяців 2023 року у рф задокументували 150 випадків технічних несправностей літаків. За аналогічний період 2022 року зафіксовано 50 таких інцидентів. "Отже, зростання небезпеки польотів в росії зросло втричі", - додали в ГУР.

Найбільш проблемними місцями російської авіації залишаються двигуни та шасі, а також інші важливі елементи: гідросистеми, закрилки та програмне забезпечення. Держава-агресор росія має серйозні труднощі з обслуговуванням бортів із великим нальотом. Через брак потужностей та спеціалістів у рф намагаються переорієнтувати обслуговування літаків на Іран, де відповідні роботи здійснюють "кустарно"- без відповідної сертифікації.

Станом на березень 2022 року, росіяни мали близько 820 цивільних бортів іноземного виробництва. І якщо на той час лише до 10% із них пройшли через несертифікований ремонт із застосуванням  неавтентичних запчастин, то нині через такий "сервіс" прогнали вже майже 70% авіапарку.

Гострий дефіцит запчастин призвів до так званого "авіаканібалізму", коли одні літаки розбирають для ремонту інших.  Згідно з оцінкою наявних даних до середини 2023 року в рф пустили на "донорство" понад 35% повітряних суден.

Більшість радянських літаків Ан-2, станом на зараз, не можуть відірватись від землі, оскільки двигуни до них вироблялись у Польщі, але через санкції їхнє постачання припинене. Лише впродовж січня 2023 року серед 220  суден Airbus, що є в росії, зафіксовано 19 різних відмов. Зокрема, у в 9-ти літаках, які використовує "Аерофлот", зафіксовано 17 випадків задимлення.

З 230 літаків Boeing, які використовуються в росії, зафіксовано 33 технічні відмови тих чи інших систем літака. Не витримав умов російської експлуатації кожен сьомий бразильський Embraer, а їх в рф налічується 21.

Ще у вересні 2022 року Міжнародна організація цивільної авіації (ICAO) позначила росію червоним кольором, разом з Ліберією та Бутаном, що свідчить про вкрай високий ризик для безпеки польотів.

У відомстві підкреслили, що аналіз характеру авіаційних інцидентів з отриманих документів вказує, що низка відмов, особливо пов’язаних з двигунами, шасі і механізацією крил, має системний характер. 

"Відповідна реальність - прямий наслідок санкцій, найбільш болючими з яких для держави агресора росії виявились: заборона на постачання повітряних суден і запчастин до них; повна відмова в технічному обслуговуванні і наданні послуг; відмова в оновленні програмного забезпечення; затримання російських повітряних суден за кордоном; обмеження доступу до метеорологічної інформації для аеронавігації", - підсумували в ГУР.

404562039_663872392590851_2533715743485229834_n

404738143_663872439257513_3333005483185555537_n

405172847_663872399257517_4462163676278835416_n