Головне управління розвідки Міністерства оборони України повідомило, що внаслідок успішної спеціальної операції у кіберпросторі вдалось здобути великий обсяг закритих службових документів структурного підрозділу Міністерства транспорту рф - федерального агентства повітряного транспорту - "Росавіації", пише ЦТС.
Вказане відомство відповідає за безпеку польотів та фіксує всі надзвичайні випадки під час використання російської авіації.
Зазначається, що серед отриманих внаслідок зламу та проникнення у ворожі інформаційні системи даних - перелік щодобових звітів "Росавіації" у масштабах всієї рф за понад півторарічний період. "Їх аналіз свідчить - сфера цивільної авіації терористичної росії перебуває на межі колапсу", - йдеться в повідомленні.
Зокрема, упродовж січня 2023 року в цивільній авіації росії було зафіксовано 185 авіапригод. Близько третини кваліфіковано як інциденти різного рівня небезпеки. Лідером став російський ближньомагістральний літак Superjet - 34 проблемні випадки.
За перших 9 місяців 2023 року у рф задокументували 150 випадків технічних несправностей літаків. За аналогічний період 2022 року зафіксовано 50 таких інцидентів. "Отже, зростання небезпеки польотів в росії зросло втричі", - додали в ГУР.
Найбільш проблемними місцями російської авіації залишаються двигуни та шасі, а також інші важливі елементи: гідросистеми, закрилки та програмне забезпечення. Держава-агресор росія має серйозні труднощі з обслуговуванням бортів із великим нальотом. Через брак потужностей та спеціалістів у рф намагаються переорієнтувати обслуговування літаків на Іран, де відповідні роботи здійснюють "кустарно"- без відповідної сертифікації.
Станом на березень 2022 року, росіяни мали близько 820 цивільних бортів іноземного виробництва. І якщо на той час лише до 10% із них пройшли через несертифікований ремонт із застосуванням неавтентичних запчастин, то нині через такий "сервіс" прогнали вже майже 70% авіапарку.
Гострий дефіцит запчастин призвів до так званого "авіаканібалізму", коли одні літаки розбирають для ремонту інших. Згідно з оцінкою наявних даних до середини 2023 року в рф пустили на "донорство" понад 35% повітряних суден.
Більшість радянських літаків Ан-2, станом на зараз, не можуть відірватись від землі, оскільки двигуни до них вироблялись у Польщі, але через санкції їхнє постачання припинене. Лише впродовж січня 2023 року серед 220 суден Airbus, що є в росії, зафіксовано 19 різних відмов. Зокрема, у в 9-ти літаках, які використовує "Аерофлот", зафіксовано 17 випадків задимлення.
З 230 літаків Boeing, які використовуються в росії, зафіксовано 33 технічні відмови тих чи інших систем літака. Не витримав умов російської експлуатації кожен сьомий бразильський Embraer, а їх в рф налічується 21.
Ще у вересні 2022 року Міжнародна організація цивільної авіації (ICAO) позначила росію червоним кольором, разом з Ліберією та Бутаном, що свідчить про вкрай високий ризик для безпеки польотів.
У відомстві підкреслили, що аналіз характеру авіаційних інцидентів з отриманих документів вказує, що низка відмов, особливо пов’язаних з двигунами, шасі і механізацією крил, має системний характер.
"Відповідна реальність - прямий наслідок санкцій, найбільш болючими з яких для держави агресора росії виявились: заборона на постачання повітряних суден і запчастин до них; повна відмова в технічному обслуговуванні і наданні послуг; відмова в оновленні програмного забезпечення; затримання російських повітряних суден за кордоном; обмеження доступу до метеорологічної інформації для аеронавігації", - підсумували в ГУР.