Черга суден, які очікують на транзит по обидва боки Панамського каналу, становить лише половину середнього історичного значення з моменту розширення водного шляху в 2016 році. Це підкреслює різкі зміни в морській торгівлі в західній півкулі, які спостерігаються в останні місяці і які викликані посухою, що призвела до ускладнень роботи каналу.

Останні дані Адміністрації Панамського каналу (ACP) показують, що в черзі на транзит зараз перебуває лише 45 суден, що рівно на 50% менше, ніж середній показник за останні вісім років. Під час найгіршої перевантаженості каналу в серпні минулого року кількість суден в очікуванні сягала майже двох сотень, і тоді адміністратори каналу дали знати, що обмеження діятимуть ще багато місяців, що призведе до того, що судноплавна галузь масово вирішить шукати альтернативні маршрути.

Разом з тим, у січні, після сильних дощів, Адміністрація каналу збільшила щоденну кількість суднопроходів до 24. До цього плановий показник на січень складав 20, а на лютий 18 слотів. 

Раніше ЦТС писав, що Maersk має намір змінити логістику на контейнерному сервісі OC1, на якому вантажі доставляються з регіону Океанії до Північної та Південної Америки і мають проходити через панамський канал. Maersk планує в якості альтернативи перевозити вантажі в обхід Панамського каналу своєрідним 80-кілометровим "сухопутним мостом".