У вересні експорт української агропродукції морським і річковим транспортом склав 2,4 млн тонн, при цьому 99% експорту відбулося через дунайські порти.

Про це пише ЦТС з посиланням на АПК Інформ.

"Обмежена пропозиція флоту для транспортування зерна альтернативним морським коридором підтримує високі ставки морського фрахту. Індикації щодо фрахту на зерно "хенді" з Чорноморська до Іспанії все ще залишаються на рівні 60-65 доларів за тонну", - повідомила компанія Spike Brokers.

Натомість, річковий фрахт наразі стабілізувався і піддається зниженню завдяки активнішим відвантаженням альтернативним морським коридором.

Ринкові ставки транспортування водним транспортом з порту Ізмаїл станом на 5 жовтня становили: Констанца, Румунія - 40-45 євро (1-3 тис. тонн); Східна Італія - 65-70 доларів (4-6 тис. тонн); Греція - 55-57 доларів (3-4 тис. тонн).

При транспортуванні з порту Чорноморськ вказані ставки є такими: Іспанія - 60 доларів (25-35 тис. тонн); Китай - 100 доларів (55-65 тис. тонн).

Нагадаємо, що у серпні-вересні по оголошеному Україною тимчасовому коридору у Чорному морі з портів Одеської області змогли вийти п’ять суден, які знаходилися там з моменту початку широкомасштабної війни. У вересні вперше після виходу росії з зернової угоди до одного з портів Великої Одеси зайшли під завантаження і вийшли два балкери з зерном, а потім до портів Південний і Чорноморськ зайшли ще три судна за вантажем зерна і руди.