На прикордонних залізничних переходах із Польщею зростає накопичення вагонів.
Як пише ЦТС з посиланням на Rail.insider, про це говорили в ході онлайн зустрічі українських і польських залізничників 28 вересня.
Як сказав заступник директора департаменту комерційної роботи АТ "Укрзалізниця" Валерій Ткачов, ускладнилася ситуація з передачею макухи і шротів через прикордонний перехід Ізов-Грубешув. Зокрема, накопичення таких вантажів наразі становить майже 900 вагонів (загалом на стик прямують приблизно 2800 вагонів). Це передусім пов’язано із тим, що 16 вересня Польща розширила перелік вантажів, заборонених до імпорту. У ньому є обмеження щодо шротів і макухи.
"Будь ласка, якщо були відвантажені вантажі, які наразі підпадають під заборону, переадресуйте або переоформіть їх перевезення у транзитному сполученні. Тому що Польська Республіка не буде приймати вантажі, які заборонені до імпорту", - звернувся до вантажовідправників Ткачов.
Також через низький рівень вивантаження є накопичення такої номенклатури і з польського боку кордону. Зокрема, наразі майже 500 вагонів зі шротом заадресовані на станцію Славкув. Проте на добу PKP LHS вивантажує лише 30–35 вагонів, тож таку кількість і буде приймати. Окрім того, у польського перевізника звернули увагу на те, що є можливість збільшити вивантаження вантажів по станціях Грубешув, Щебжешин, Голухув та Воля-Барановська, де наразі є вільні потужності.
По стику Ягодин-Дорогуськ зберігаються складнощі з передачею вантажних потягів через значну кількість ниток пасажирських поїздів. Водночас у PKP Cargo зауважили, що збільшено штат працівників контрольних органів, проте поки що це суттєво не вплинуло на ситуацію з передачею вантажів. Так, за вересень накопичення зросло з 400 вагонів до 1300, тобто фактично втричі.
Побільшало і вагонів, що прямують на перехід Мостиська ІІ - Медика - до майже 2 тис. одиниць. Найбільше туди рухається контейнерів (приблизно 1 тис. одиниць). Також є складнощі з передачею металів, яких наразі майже 450 вагонів.